Avatar billede rones Nybegynder
13. september 2004 - 22:26 Der er 10 kommentarer

Opstartning problem!

Tit når jeg tænder computeren og den kommer til bruger-login, starter computeren forfra. Det kan den gøre op til 2-3 gange. Pisse flabet. Når den så endelig er inde, kommer der en besked, hvor den siger: "Opstartet med alvorlig fejl" - eller noget. Her linker den så videre til dette:

BCCode : 1000008e    BCP1 : C0000005    BCP2 : E130F2D9    BCP3 : F916FAF4
BCP4 : 00000000    OSVer : 5_1_2600    SP : 0_0    Product : 256_1

C:\WINXP\Minidump\Mini091304-03.dmp
C:\DOCUME~1\RUNEBA~1\LOKALE~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml
Avatar billede nopsen Ekspert
14. september 2004 - 00:17 #1
tyder på et driver problem, opdater evt chipset og grafikkort driverne.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. september 2004 - 02:19 #2
Højreklik Denne computer, vælg Egenskaber, dernæst faneblad Avanceret.
Klik på Indstillinger under Start og genoprettelse.

Fjern hak ud for Send administrativ besked (skulle forhindre det for os dødelige ubrugelige minidump, den laver)
Fjer hak ud for Genstart automatisk  -  den skulle ved næste fejl og genstart medføre en blå skærm, hvor du kan nå at aflæse oplysningerne på. Noter dem og skriv dem ind i spørgsmålet her. De kan ofte give en ledetråd til fejlkilden.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 09:09 #3
C:\DOCUME~1\RUNEBA~1\LOKALE~1\Temp du kan roligt tømme denne mappe.
Brug gerne everest til a søge drivere: http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5     Everest
Avatar billede rones Nybegynder
19. september 2004 - 11:25 #4
Jeg gjorde som halifax sagde. Der stod, at det var et installationsproblem med software eller hardware. Den foreslog så følgende:

genstart -> F8 -> avanceret startindstillinger -> fejlsikret tilstand
Avatar billede rones Nybegynder
21. september 2004 - 15:23 #5
Nu skrev den at problemen muligvis kan skyldes denne fil: ticalc.sys som findes i C:\WINXP\system32\drivers

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede serverservice Praktikant
21. september 2004 - 15:57 #6
Det lyder som om der er problemer med driveren - hvilke hardwarer er det , grafikkort hvilket?
Avatar billede halifax Nybegynder
21. september 2004 - 17:58 #7
Ved en søgning på nettet findes "næsten samme" fejlkoder som dine (fx. BCCode : 1000008e) hvor der peges på hardware eller driver fejl.

Et spm.: Betyder OSVer : 5_1_2600    SP : 0_0    Product : 256_1
at du ikke har installeret ServicePack 1??  Samt øvrige ting fra Windows Update?

Hæfter mig ved at der ovenfor står SP: 0_0 og ikke SP: 1_0
Avatar billede rones Nybegynder
21. september 2004 - 18:42 #8
Ved jeg ikke. Kan ikke huske, om jeg har.

Har været inde på denne side: http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1056424505

Her er der en, som skriver:

Guys, I can squash all your fears, although you're NOT going to want to hear it. This IS a RAM issue, guaranteed. Looking on any of the Microsoft KB articles for any of the stop error codes mentioned, it related to specific RAM address errors. 99% of the time, Windows is not utilizing all of the RAM in your systemfor 'daily' activities. When certain programs are started (usually ones that require more than 256MB of RAM) these stop codes happen, and your computer will re-boot. This also will give you a 0x0blah blah stop code. The BEST way to find out which RAM chip is culprit is to run a 3rd party memory test, or a high end benchmarking program that will STRESS test your RAM. Testing with one RAM chip is preferable (and much faster) Another thing to note- Many of the NVidia chipsets use Dual Channel for their RAM (check on the mfgr's webiste or your owners manual). This can make it VERY tricky to guage RAM problems, as they share responsibilities in RAM usage, *IF* you have 2 sticks of RAM in your system. oh, btw... if you followed the recomendation to turn off auto reboot of your system, be sure to write down the 0x stop code. then visit: http://support.microsoft.com/ to check on the stop codes.
Avatar billede rones Nybegynder
21. september 2004 - 19:04 #9
På den blå skærm står også: "PAGE_FAULT_IN_A_NOPAGED_AREA "
Avatar billede serverservice Praktikant
21. september 2004 - 19:12 #10
ok , men så er det jo en ramfejl - Test omkring en time men stop hvis den viser errors og test dine ramblokke enkeltvis.

http://www.memtest86.com/memt31a.zip     Memtest direkte link start install.bat – skriv a – isæt tom diskette og test ved at boote på den.