Avatar billede calmsyond Nybegynder
26. september 2004 - 10:52 Der er 11 kommentarer

Problem med instalering af spil

Hej. Jeg har et problem med at instalere et spil som er beregnet til windows 95 (Red alert 2). Den siger: This version of Red Alert is a windows 95 only product. Hvordan instalere man det.
Avatar billede haverslev Novice
26. september 2004 - 11:17 #1
Kender ikke spillet, men det skyldes at spillet er lavet til FAT filsystem og du kører med NTFS filsystem.
Måske kan du kopier hele spillet over på Harddisken og herefter finde spillets EXE fil, højreklik på den, klik på egenskaber, klik på faneblad Kompatibilitet og sæt flueben i kompabilitet og sæt den til windows 95 og klik andvend.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2004 - 11:59 #2
Spil kan ikke se forskel på filsystemer.
Avatar billede haverslev Novice
26. september 2004 - 13:24 #3
Hvad mener du John,er spil ligeglade med om man kører FAT16,FAT32 eller NTFS ?
Hvis ja, så er jeg også blevet klogere på spil ;)
Avatar billede tubber Juniormester
26. september 2004 - 13:33 #4
Det er spil lige glad med, filsystemet bruges KUN af styresystemet.....

Problemet ligger nok nærmere i at WinXP for en fejl fordi spillet er 16bit.....
Dit forslag kan dog godt virke da det fortæller windows at det spil skal kører som 16bits program.....

Men jeg er nu ikke sikker på andet end en fejl i XP installationen, for så vidt jeg ved er Red Alert2 noget nyere en win95.......
Avatar billede tubber Juniormester
26. september 2004 - 13:36 #5
Her er spec på spillet:

PC CD-ROM
Windows 95, 98, NT 6.0, 2000, and Millennium
PII 266 or better
64 MB of RAM
2 MB of Video RAM
16 bit color
4X CD-ROM drive
100% Microsoft Compatible Mouse
Direct Sound Compliant Sound Card
200 MB of additional hard drive space

3D Hardware acceleration (optional)

Som nævnt før så er spillet nyere end win95, og når det kan kører i 2000 bør det også kører i XP.....

Prøv at installere spillet igen og se om det hjælper....
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2004 - 21:20 #6
haverslev> simpelt - spil er ikke designet til at gå ind og læse hvilket filsystem men bruger. Hvis fejlen skal skydes på noget, må det være valget af styresystem :)
Avatar billede tumebone Nybegynder
26. september 2004 - 22:34 #7
du skal installere spillet som normalt, når du er færdig skal du finde frem til den mappe spillet ligger i, du skal nu finde exe filen og højre klikke på den og trykke på egenskaber, fane bladet kompatibilitet. her kan du vælje at køre spilet som win 95 eller 98 osv
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2004 - 22:37 #8
tumebone> her kommer et godt gratis tip: LÆS :)

"Hej. Jeg har et problem med at instalere et spil som er beregnet til windows 95 (Red alert 2). Den siger: This version of Red Alert is a windows 95 only product. Hvordan instalere man det."

(din løsning er ok - men ikke når spørger ikke kan installere spillet ;))
Avatar billede tubber Juniormester
27. september 2004 - 01:59 #9
Tror nu heller ikke det er valget af OS da det kan kører under 2k tror nærmere der er fejl i installationen, måske en repair på windows vil hjælpe...

Det kan også være DX der er problemet, har hørt om nogle spil hvor man skal slå DX fra, men ved ikke lige hvordan det gøres, men vil forhører mig af i morgen :)

Men vent lige og se om der kommer andre løsnings forslag.....
Avatar billede tumebone Nybegynder
27. september 2004 - 15:20 #10
undskyld du skal sætte cdén i cd drevet. åbne cdén, finde setup.exe. den højre klikker du på og væljer egenskaber, og fanebladet kompatibilitet.
Avatar billede tumebone Nybegynder
20. oktober 2004 - 17:21 #11
hvad så fandt du ud af det?