Avatar billede razor Nybegynder
28. september 2004 - 22:32 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Designpatterns i forbindelse med inter-traad kommunikation

Hep

Jeg har en raekke traade som jeg oensker at kunne sende "meddelelser" mellem. Findes der nogle gode designpatterns der beskriver saadan noget? Jeg er ikke interesseret i kode - men mere nogle generelle retningslinjer for hvad der er almen praksis, da jeg helst selv vil kode det (ellers er der jo ikke meget sjov i det) :)

/Christian
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2004 - 22:36 #1
Man snakker ihvertfald om:
  Boss/Worker model
  Work Crew model
  Pipelining model

Men det er mere omkring den helt overordnede brug af tråde end specifikt hvordan
de snakker sammen.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2004 - 22:39 #2
Jeg finder ofte GoF Command pattern nyttigt i forbindelse med multithreaded apps.

Men det er heller ikke så meget inter tråd kommunikation.
Avatar billede soreno Praktikant
29. september 2004 - 09:53 #3
Jeg kender ikke bogen, men kunne bare huske at have set den:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/stores/detail/-/books/0201310090/toc/ref=br_dp_toc/026-2421738-7736426

Men titlen antyder at den kunne være interessant.
Avatar billede razor Nybegynder
01. oktober 2004 - 08:32 #4
Tak for hintsne - jeg fik sporet mig ind paa en model, hvor jeg har et kommunikationsobjekt jeg goer tilgaengeligt i alle traadene. Det ser ud til at spille ret godt.

Hvis i lige vil laegge et svar kan i faa nogle points :)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. oktober 2004 - 16:16 #5
ok
Avatar billede soreno Praktikant
02. oktober 2004 - 10:07 #6
Ok.