Avatar billede nesm Nybegynder
05. oktober 2004 - 09:59 Der er 8 kommentarer

create database -problemer

Jeg har installeret MySQL lokalt på min windows-computer og jeg benytter MySQL command line tool til at oprette database, men jeg får:

ERROR 1044: Access denied for user: `@localhost` to database `database01`

Hvordan får jeg oprettet en bruger, for det er jo nok problemet jeg har læst på http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Adding_users.html
MEN jeg gør det åbenbart ikke rigtigt, er der nogle som gider at guide mig -tak.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:27 #1
og du bruger user=root ?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
05. oktober 2004 - 14:28 #2
mysql --user=root database01
Avatar billede muddi Praktikant
08. oktober 2004 - 11:20 #3
Hent dog phpMyAdmin, MySQL Front eller MySQL Administrator

Sidstnævnte findes her http://dev.mysql.com/downloads/administrator/index.html
Det er meget nemmere at oprette databaser her.

Du skal vel også have sat et password på din root konto og slettet de overflødige standard konti?

Når du har installeret mysql er brugernavn standard 'root', og adgangskoden er ''.

Grunden til at du har fået fejl 1044 er at der ikke er angivet noget brugernavn, og root har adgang til alle databaser i databasen, så prøv at bruge den, eller du kan oprette en ny bruger som du GRANT'er adgang til `database01`.
Avatar billede nesm Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:34 #4
Tak, har fået det til at virke...
Avatar billede nesm Nybegynder
26. oktober 2004 - 09:34 #5
Post et svar...
Avatar billede muddi Praktikant
26. oktober 2004 - 10:08 #6
svar :)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
09. november 2004 - 10:38 #7
..
Avatar billede muddi Praktikant
09. november 2004 - 17:06 #8
Hov, glemte at lægge det som et svar :)