Avatar billede eiken Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hjælp til åbning af dat-filer ?

Jeg skal have åbnet nogle filer af typen dat, hvilket program kan jeg bruge til det, og hvor kan jeg hente/downloade et sådanne ???
Avatar billede fixxxer Nybegynder
05. oktober 2004 - 12:40 #1
dat-filer kan høre til mange steder.

Så jeg tror ikke der er noget egenligt program til at læse dem.

I hvilken sammenhæng skal du bruge disse dat-filer?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2004 - 14:56 #2
Prøv Zoomplayer, søg i Google !
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2004 - 15:17 #3
en VCD gemmes i .dat format.
Som Kimz siger, så vil ZoomPlayer kunne åbne den, eller f.eks. Windows Media Player.
Avatar billede milter Ekspert
05. oktober 2004 - 15:18 #4
Du kan prøve at åbne dem med Notesblok.

Pas på, når du gør det, at der ikke er checkmærke i "Åbn altid filer af denne type med Notesblok"
Avatar billede fixxxer Nybegynder
05. oktober 2004 - 15:21 #5
dat-filer kan nu også være så mange andre ting, end lige VCD'er.
Avatar billede eiken Nybegynder
06. oktober 2004 - 23:56 #6
PHATLASSE, Windows media player kan ikke åbne mine dat filer. De filer som jeg ønsker åbnet kommer fra windows, og det er ikke nogle som jeg selv har lagt derind.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:13 #7
Jeg ville gerne forstå dit formål med at åbne disse dat-filer, for så ville jeg bedre kunne svare dig :)

Du skriver at de kommer fra windows, har du et eksempel på hvad sådan en dat-fil fra windows hedder? :)
Avatar billede eiken Nybegynder
09. oktober 2004 - 04:22 #8
Ja det har jeg da, der er f.eks.: index.dat, settings.dat, nservers.dat, ntuser.dat, mxmonitor.dat. Det er sidstnævnte jeg gerne vil åbne (mx-monitor er et tillægs-program til win-mx, som aflaster brugeren af win-mx væsentligt). Hvis du eller går til start og søg, søg på .dat i drev C:\, der er et hav af dat-filer i windows
Avatar billede eiken Nybegynder
09. oktober 2004 - 04:28 #9
Og når jeg f.eks. har tømt mappen coockies, så er index.dat stadig meget stor. Der ligger måske rester af de (af mig) uønskede programmer som jeg kæmper en hård forgæves kamp for at holde ude af min pc, f.eks. My daily horoschob, og div. search & tool -bars
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2004 - 16:22 #10
Prøv at kigge her, for at se lidt om dine index.dat filer:

http://www.exits.ro/index-dat-files.html
Avatar billede eiken Nybegynder
10. oktober 2004 - 00:39 #11
Hey MILTER. Det er måske et godt link, jeg er desværre ikke så god til engelsk. Kan du forklare lidt om hvad linket indeholder ???
Avatar billede eiken Nybegynder
16. oktober 2004 - 16:44 #12
nå, ingen forklaring ? Jeg tror ikke at zoomplayer eller wimdows media player kan åbne windows dat filer. Andre forslag ???
Avatar billede milter Ekspert
17. oktober 2004 - 01:10 #13
Som der tidligere er skrevet, kan .dat-filer høre hjemme mange steder, d.v.s. mange programmer laver deres egne .dat-filer. Normalt vil en dat-fil kun give nogen fornuftig mening, hvis det åbnes med det samme program, som har lavet den. En dat-fil lavet i IE vil f.eks. sikkert kun kunne åbnes i IE. Du kan, som jeg tidligere skrev, forsøge at åbne den med Notesblok, men det vil formentligt kun kunne give dig en ide om, hvilket program der har lavet den.

Hvis du prøver at åbne den med Notesblok, SKAL DU FJERNE CHECKMÆRKET  i "Åbn altid filer af denne type med Notesblok".

Index.dat-filer er filer, som holder styr på dine web-aktiviter, og de er tilsyneladende ret svære at slette. Det kan dog gøres med programmer, som man skal betale for. Jeg har lagt et link herunder til et program, som skulle kunne gøre det, men jeg har dog ikke selv prøvet det.

Håber, det kan hjælpe dig, ellers må du bare i gang med diverse rengøringsprogrammer for at fjerne snavset :)

http://noevidence.com/
Avatar billede milter Ekspert
17. oktober 2004 - 01:16 #14
Glemte at sige, at index.dat filer IKKE slettes, selv efter du har tømt din mappe med midlertidige internetfiler og cookies.
Avatar billede eiken Nybegynder
17. oktober 2004 - 16:05 #15
ok, Tak  og må jeg så bede om et svar, så vi kan få uddelt point
Avatar billede milter Ekspert
17. oktober 2004 - 16:52 #16
Kommer her