Avatar billede helix Nybegynder
07. oktober 2004 - 19:49 Der er 12 kommentarer

MEGET stort problem med ASUSP4P800-e Deluxe.

Hej alle. Jeg har et problem med mit nye ASUS P4P800-e deluxe motherboard og min nye P4 Prescott 3,0 1mb cache 800 fsb CPU.

Jeg får intet skærmbillede når jeg tænder for computeren. Den boks om "No Signal" der normalt er på skærmen, forsvinder så snart jeg tilslutter skærmen computere, så et eller andet form for signal er der.

Hardware:
Ovenstående CPU og MB
1x512 PQI DDR266 RAM og en blok på 256mb af samme type.
Asus GeForce4 ti4600 (En eller anden deluxe version)
PSU: En 340W der fulgte med til mit Chieftec kabinet. ATX 12V
Skærm: Samsung SyncMaster 959NF
Resten af mit hardware finder jeg irelevant, men skriv endelig hvis i har brug for info.

Jeg har læst diverse forums igennem i søgen efter løsning på mit problem, men uden held.

Det her problem går mig virkelig meget på, for jeg ser virkelig frem til at kunne bruge min computer i den kommende efterårsferie, ligesom de fleste vel gør ;)

Helten der finder en løsning til mit problem, vil jeg for evigt takke i mine aftenbønder!

Mvh. Jacob K.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2004 - 20:07 #1
Først skal du fjerne alt det hardware du mener der er overflødigt. Du skal kun have grafik kort, ram, harddisk og processor i.

Dernæst skal du lave en BIOS reset, se i din manual hvordan du gør!
Avatar billede friis_88 Nybegynder
07. oktober 2004 - 20:35 #2
Jeg har før oplevet dette... Jeg fik mit til at virke ved at flytte rundt på jumps'ene.... det skulle meget gerne virke :)

Friis..
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2004 - 23:06 #3
Prescot 3,0 CPU'en fungerer kun på dit bundkort hvis den har BIOS version 1002 installeret.

Det er selvfølgeligt umuligt at checke dette når den ikke vil starte, men hvis det er i BIOS versionen problemet er, så vil du kunne monterer den gamle CPU (som ikke skal være Prescot 3,0 eller højere), og maskinen vil starte. Du kan nu checke versionen af BIOS, og evt. installere version 1002. Når den er på plads, slykker du for maskinen, monterer den nye CPU, og den skulle kunne starte.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. oktober 2004 - 23:08 #4
Avatar billede helix Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:27 #5
dragonknight > Jeg har prøvet med en af min kammeraters P4 2.8 med samme resultat.

james_t_dk  > Det har jeg prøvet. Jeg har været helt dernede. Endda prøvet med 3 forskellige skærmkort mens der kun var de nødvendige dele i MB'et.

friis_88    > Lyder spændende, kan du give lidt mere specifik information om hvad du gjorde? Jeg vil meget gerne prøve det så snart jeg kommer hjem!

Ellers tak alle indtil videre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. oktober 2004 - 10:37 #6
Så ville jeg hive det hele ud af boksen, og monterer det igen. Du skal være omhyggelig når du skruer bundkortet fast, for der skal være messing afstandsstykker alle steder hvor du skruer bundkortet fast. skruerne må ikke overspændes, og skrue hovederne må ikke være så store, at de kortslutter bundkortet. Hvis du er i tvivl angående kortslutning, så sæt en rødbrun papskiver mellem skrue og bundkort.
Omhyggelighed er også godt når du installerer RAM, CPU, køler, indstikskort og alle ledningerne.

Når du er sikker på, at alt sidder som det skal, så resetter du cmos ved at fjerne strømkablet fra stikkontakten, og tage det lille flade batteri ud af sin holder på bundkortet, og tæt på holderen er der jumperpins der hedder CLRTC1. Der skulle gerne sidde en jumper på pin 1 2, den flytter du til pin 2 3 i 5 - 10 sekunder, og derefter tilbage til pin 1 2. På med batteriet, og strømstikket i kontakten igen og fyr op under "kassen" igen.
Avatar billede helix Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:44 #7
Jeg har resettet CMOS. Jeg har skilt det hele ad 3 gange.
Avatar billede helix Nybegynder
08. oktober 2004 - 14:08 #8
Holy shit, jeg rykkede på nogle jumpers og så virkede det fandme! Nu går jeg ellers igang med min WinXP installation :) Tusind tak for hjælpen alle sammen! I har været inspirerende og meget mere. Jeg er virkelig glad! og så lige op til efterårsferien, ja.. jeg spørger bare, "KAN DET BLIVE BEDRE?"

Hvis jeg får yderligere problemer, hvilke man kan være uheldig at støde ind i eftersom at den ikke har været oppe at køre helt endnu, skriver jeg en ny tråd! Tak tak tak!
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. oktober 2004 - 21:01 #9
Anytime :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. oktober 2004 - 21:14 #10
Husk at lukke spørgsmålet ! !
Avatar billede helix Nybegynder
13. oktober 2004 - 15:25 #11
Done!
Avatar billede helix Nybegynder
13. oktober 2004 - 15:30 #12
Hov, jeg kan ikke finde ud af det har jeg lige fundet ud af. Kan du fortælle mig hvordan jeg lukker det?