Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2004 - 11:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Hej,

Jeg har et problem som tilsyneladende kun opstår en gang i mellem.

Jeg kan ikke lure systematikken i det, men måske er der nogen af jer der kan...

Jeg har variablen
    intAntalNy = int(request.QueryString("svar"))
som jeg efter indsættelse i db
    intAntalNy = intAntalNy + 1
og så
    response.redirect "forum.asp?id="&id&"&svar="& intAntalNy &""

og jeg får fejlen

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
Type mismatch: '[string: ""]'

i linien     intAntalNy = int(request.QueryString("svar"))
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:06 #1
Det er hvis request.QueryString("svar") er tom! Cint("") melder denne fejl

Hvis request.QueryString("svar") aldrig bliver under nul, kan jeg anbefale dette lille hack:

intAntalNy = int("0" & request.QueryString("svar"))
Avatar billede ullidk Nybegynder
11. oktober 2004 - 12:07 #2
Prøv at fjerne "" omkring svar i request.QueryString("svar")
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2004 - 13:01 #3
ldanielsen:

request.QueryString("svar") bliver aldrig under 0, men dit lille hack vil vel gøre at hvis værdien af request.QueryString("svar") = 2 så vil den være 02 efter 'hacket'

ullidk: hvorfor det?
Avatar billede ullidk Nybegynder
11. oktober 2004 - 13:06 #4
Fordi jeg umiddelbart vil mene, at når du skriver "svar" så opfattes det som en string og du kan jo ikke sætte værdien af en int til en streng-værdi...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. oktober 2004 - 13:30 #5
ullidk > Det er ikke rigtigt det du siger ...

ezolu >
Cint("02") bliver til 2, det er det der er fidusen. Når vi taler om tal giver foranstillede nuller jo ingen mening.

MEN: Hvis svar er tom bliver den til 0, og det skal du overveje, er det OK?
Avatar billede ullidk Nybegynder
11. oktober 2004 - 13:33 #6
Meget muligt...tænker mest i Java i disse dage:-)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2004 - 13:40 #7
smid et svar ldanielsen, det virker :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:22 #8
OK, tak...