Avatar billede vilhelm Nybegynder
12. oktober 2004 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Skærmkort Radeon 9600 series

Jeg har en PC installeret med et Radeon 9600 series. Indimellem får jeg ved spil desværre en fejl, hvor skærmbilledet låses. Efetrfølgende fejlbeskrivelse fortæller, at skærmdriveren har forsøgt at nulstille grafikacceleratoren men VPU recover har ikke formået at nulstille uden genstart.

Er min hardware defekt eller?
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
12. oktober 2004 - 22:46 #1
Det ser ud som om kortet bliver for varmt, eller der er et driver-problem. Hvad hedder kortet mere end 9600 Series og hvilken Catalyst bruger du ?
Avatar billede c-holst Novice
12. oktober 2004 - 23:25 #2
det kan være svært at sige, men du kan prøve dette

afinstaller spillet

find nyeste driver til dit grafikkort
www.nvidia.com eller www.ati.com mest almindelige kort

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du genstarter/installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren

geninstaller spillet
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
13. oktober 2004 - 20:00 #3
Du behøver ikke at lede på nvidia.com, da Radeon er et ATI-kort.
Hvis du downloader en anden driver fra ATI, så husk også at hente følgende program:
http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html til et fjerne den gamle installation med. Nogen gange findes den allerede i kontrolpanel-> tilføj/fjern programmer.

Windows skal være opdateret til SP1.
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
17. oktober 2004 - 22:56 #4
Er du kommet videre?

Jeg anbefaler denne driver fra ATI: http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-8-051-040825a-017633c.exe
Avatar billede vilhelm Nybegynder
18. oktober 2004 - 08:20 #5
Jeg har installeret et Geforce 5500 istedet og nu kører systemet uden problemer. Tak for de udmærkede kommentarer - læg ind som svar, hvis I vil have points.
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2004 - 11:01 #6
hører dog genre en evt konklusion hvad angår det andet kort.
Avatar billede vilhelm Nybegynder
18. oktober 2004 - 11:02 #7
Desværre hjalp ingen af løsningsforslagene............
Avatar billede c-holst Novice
18. oktober 2004 - 12:02 #8
her kommer så et svar da.
en repair løser ofte problemer, men man finder sjældent grunden

http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
husk at installere sp1, opdateret chipsetdriver, og nyste grafikdriver for optimal opsætningen

Det kunne du jo godt give en chance inden du kasserer kortet
Avatar billede bukkebruse Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:39 #9
Ok, men ville gerne have set en løsning på 9600'eren.
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:40 #10
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten