Avatar billede allanholmdk Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:43 Der er 3 kommentarer

Klargøring af ny SATA disk.

hej alle
Jeg har lige købt og instaleret en maxtor 120 GB sata disk. Win xp kan godt se ny hardware men naturligvis ikke selve drevet. Den skal jo formateres først. Mit problem ligger nu i at jg ikke har et floppy drev og dermed ikke kan starte fdisk i dos. Kan man få et prg. der kan dette i windows eller skal jeg boote fra min xp skive og gøre det derfra?. Jeg kan forestille mig at det er sidste måde der er bedst. Jeg syntes bare at have dårlig erfaring med dette når der er en disk i med win på. Når man så booter på xp skiven og laver det man skal kommer der boot valg af styersystem / dual boot når man så genstarter. mit system køre kanon pt og jeg magter sku næsten ikke at tage chancen før jeg har spurgt jer :-)

På forhånd tak.
Avatar billede zabber Nybegynder
15. oktober 2004 - 19:49 #1
Du kan gøre det fra xp højerklik på denne computer vælg administre derefet lager og så diskhåndtering der kan du klagøre din sata disk
Avatar billede allanholmdk Nybegynder
15. oktober 2004 - 20:35 #2
tak champ. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Hvordan giver jeg point?
Avatar billede zabber Nybegynder
15. oktober 2004 - 20:46 #3
du skal godkende mit svar