Avatar billede madsbofalk Novice
22. oktober 2004 - 22:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flimmer ved nogle film

Jeg har netop investeret i en United 5054N afspiller. Ved afspilning af nogle film flimrer billedet, også opsætningsmenu osv. fra afspilleren. Flimmeret forsvinder, når skiven skubbes ud. Ved andre film er der intet problem. Jeg har prøvet forskellige kombinationer i opsætning af PAL/NTSC, Interlace og andre fine ting, men intet af dette virker tilsyneladende. DVD'en er koblet til videoen via video-/audiostik til scartadapter, herefter videre til fjernsynet, der er et B&O af ældre dato (læs: gammelt) via alm. antennestik
Avatar billede f-l-j Nybegynder
22. oktober 2004 - 23:38 #1
Hva hvis du kører afspilleren direkte til tv.
Avatar billede madsbofalk Novice
23. oktober 2004 - 00:43 #2
Det kan jeg ikke, da TV'et kun har antennestik (og et oldnordisk DIN-stik til video)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
23. oktober 2004 - 11:56 #3
Det der er problemet er dvdèns kopibeskyttelse, når du kobler dvd´en til en video kan du jo kopiere den.
Men du må kunne få et adapterstik til tv`et, så du kan køre med et scartstik.
Avatar billede madsbofalk Novice
25. oktober 2004 - 20:16 #4
PLING! Det forklarer jo mangt og meget, tak for det. Jeg har også haft problemer med, at film hakker, især i effekttunge scener - kan det skyldes det samme, altså kopibeskyttelsen, tror du? Jeg vil i hvert fald forsøge at skaffe et adapterstik...
Avatar billede f-l-j Nybegynder
26. oktober 2004 - 07:17 #5
Det er helt sikkert kopi beskyttelsen der gør det, der kan være lidt forskel på hvordan forskellige film opføre sig.