Avatar billede skalerbar Nybegynder
26. oktober 2004 - 23:24 Der er 2 kommentarer

Spejling af database

Min ønske er at lave en funktion der kan spejle et databasekald ud til 2 eller flere dbms’er. Disse dbms skal for brugeren se ud som én dbms. Udover sikkerhed kan der også være andre fordele. for at komme videre med den opgave, er jeg stødt på c-jdbc. Er der nogen gode råd til bøger/links/programmel til området?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2004 - 23:28 #1
C-JDBC er den enste database uafhænge løsning jeg kender.

De forskellige database har hver deres egne cluster/replikerings
løsninger som i større eller mindre omfang også vil kunne løse
dit behov.

Derudover er der også forskellige hardware baserede løsninger, hvor
der spejles mellem diske som står 500 meter fra hinanden og er forbundet
med serveren med fiber.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. november 2004 - 20:45 #2
OK ?