Avatar billede johannielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 20:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Band-in-a-box - 16 program vil ikke starte i XP.

Jeg vil gerne bruge programmet Band-in-a-box i mit Windows XP. Det virker bare ikke. Det er et 16-bits program (med midilyd). Når jeg forsøger at starte det, får jeg at vide, at programmet ikke kan finde "shell.dll" - og at "bb.exe" eller nogle af dets komponenter mangler.

What to do?

Jeg har tjekket at jeg har en "shell.dll" i windows/system - det har jeg.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 20:58 #1
Er der virkelig ingen der kan hjælpe?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:07 #2
Jeg har forresten tjekket at programmet kan køre i XP. Det kører fint på min vens computer...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
28. oktober 2004 - 21:22 #3
Hjælp!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 00:25 #4
Prøv lige dette:
Kopier c:\windows\repair\autoexec.nt til c:\windows\system32 folderen.

Se om det hjalp på problemet.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
29. oktober 2004 - 12:40 #5
jeg prøver...
Avatar billede johannielsen Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:10 #6
det virkede ikke. jeg prøvede også at genstarte.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. oktober 2004 - 13:36 #7
Ok, bb.exe er vist spyware og f.eks win ad er kendt for at fjerne autoexec.nt, så der er en rimelig chance for at du er HiJacked.

Gå ind og hent HiJackThis her: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Kør programmet, scan, save log og kopier loggen herind så vi kan se den.
Lad være med at slette/fixe noget selv. Det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
01. november 2004 - 17:49 #8
Min computer er ikke tilkoblet nettet (og sidst den var rensende jeg den grundigt med mange spywareprogrammer) - jeg sidder nu ved min skoles computer.

bb.exe er startfilen til programmet, altså band-in-a-box. Så jeg tror ikke det er der problemet ligger.´
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. november 2004 - 18:38 #9
Ok, hvad med at downloade 32bit versionen istedet så ?
http://www.pgmusic.com/
Avatar billede johannielsen Nybegynder
04. november 2004 - 18:56 #10
Det er jo kun en demo...men tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. november 2004 - 19:39 #11
Prøv evt at kopiere
c:\windows\system32\dllcache\shell.dll
til
c:\windows\system32
og se om det giver en forskel.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. november 2004 - 02:14 #12
Fik du løst problemet ?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
05. juni 2005 - 17:56 #13
Nej, desværre, men nu lukker jeg.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
05. juni 2005 - 17:57 #14
hvordan lukker man uden svar?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juni 2005 - 20:46 #15
Du lægger selv et svar og kan derefter acceptere dit eget svar.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
18. marts 2009 - 17:11 #16
lukker