Avatar billede bernie Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:03 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

1stk winxp lisens 2stk computer

1: jeg har 1stk winxp home lisens og 2 computer, (stationær og laptop) jeg købte winxp sammen med min laptop men skal bruge winxp på bægge to, så da jeg arbejde (praktik) ved en "computer nørd" sage han jeg må køre winxp på de 2 loveligt bare jeg kun havede 1 tændt af gangen (lisens regler) så vil meget gerne ha det be/af kræftet

2: kan dette passe http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=283 699,- for xp home?
Avatar billede fromsej Praktikant
28. oktober 2004 - 23:05 #1
1. Nej, du må kun have det installeret på en maskine, og er det en OEM må det kun installeres på den maskine det er købt sammen med, eller det stykke hardware det er købt med.
2. Det er det vel, når de skriver det.
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2004 - 23:06 #2
1. kan afkræftes. Det du har købt er en OEM version og den må kun køre på én computer - der er ingenting der forhindrer dig i at installere den på en anden computer men du kan ikke registrere den og dermed ikke bruge den.

2. lyder meget rimeligt
Avatar billede bernie Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:08 #3
mange tak i 2 :D

fromsej> smider du ikke også lige et svar :)
Avatar billede fromsej Praktikant
28. oktober 2004 - 23:19 #4
Jo da.*S*