Avatar billede mogenz Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Irriterende Popup

Hvordan fjerner man den irriterende Popup om at maskinen er i fare, eller noget i den retning, fordi jeg ikke har slået Automatisk opdatering til. Jeg vil helst selv vælge når jeg vil scanne for opdateringer. Før jeg opdaterede til SP2, kunne man sagtens undgå Popup'en.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 17:47 #1
funktioner - luk for popup ie6
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2004 - 17:53 #2
Kontrolpanel > Sikkerhedscenter > Klik på "skift måden, som sikkerhedscentret giver mig besked" -
Der kan du ændre indstillingerne *S*
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2004 - 18:14 #3
du kan osse scanne for sion filer,med adware:
http://www.download.com/3000-2144-10045910.html
Avatar billede victor-1 Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:18 #4
xou >> tror ikke lige det var det opretter mente *S*
Men ellers et godt værktøj til fjernelse af snavs ;-)
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2004 - 00:00 #5
Hvis du har din egen firewall/antivirus program installeret på pc`en, er årsagen at den ikke bliver "gendkendt" af windows:

Klik på start > klik på kontolpanel > DB-klik på sikkerhedscenter.

Har du en egen firewall installeret, klikker du på linien ”Windows firewall” nederst på siden,under feltet "Administrer sikkerhedsindstillinger for"

Her klikker du på: Slået fra. – klik OK

Nu er der kommet en ”brunlig” linie i Firewall og en knap med teksten: "Anbefalinger".

Klik på knappen Anbefalinger og sæt flueben i:
Jeg har en Firewall løsning, som jeg selv overvåger. – klik OK.

Firewall linien har nu skiftet farve og har følgende tekst:
"Ikke overvåget".

Hvis man også har sig eget antivirusprogram, gøres følgende:
Linien ”Virusbeskyttelse” er med en brunlig farve og med teksten: "Kontroller status".
Klik på knappen "Anbefalinger" og Sæt flueben i:
Jeg har et antivirusprogram, som jeg selv vil overvåge – klik OK.

Linien Virusbeskyttelse har nu skiftet farve og er med teksten:
”Ikke overvåget”

Luk hele boksen på X i øverste højre hjørne, og du har en pc, der ikke er i konflikt med dit eget firewall/antivirus program.
Den hopper nu på nettet uden problemer og du kan igen opdatere via update. osv.

Min pointe er, at det er ikke nok at ”Deaktivere” Windows Firewall og virusbeskyttelsen i SP2, den afgørende ændring er ”fluebenet” i henholdsvis Firewall og virusbeskyttelsen.

Jeg har ikke haft problemer med installationen af SP2, hvor dette er udført fra starten, hvorimod jeg på de 2 første installationer, kun ”deaktiverede” dem.
Det gav en masse problemer efterfølgende med Norton firewall, ikke kunne komme på nettet osv. osv.

Der er desuden udgivet et ”Hotfix” i forbindelse med SP2, da der kan være problemer med nogle IP adresser.

Hotfix til Dansk XP kan hentes her;
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8

Hotfix til Engelsk XP:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=17d997d2-5034-4bbb-b74d-ad8430a1f7c8
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2004 - 15:33 #6
er det det ikon ved uret der popup op kunne det være:
højre klik på start med musen,vælg egenskaber,find under taskbar (proceslinien)
knappen customize (ændre....der er kun en knap)find det ikon der popup op og klik på rullegadinet og vælg - always hide (altid ikke aktivt)
ok
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2004 - 15:35 #7
ps i taskbar skal du osse markere
[X]  hide inaktive ikons  (SJULT INAKTIVE IKONER)
Avatar billede mogenz Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:20 #8
Point'ene tilfalder dig victor-1. Det var lige netop der, fluebenet skulle sættes. Takker herfra.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. oktober 2004 - 23:32 #9
Ok - jamen så smider jeg da lige et svar til accept.
Glædeligt du fik det til at fungere ;-)

Jeg takker på forhånd for pointene :-)