Avatar billede gotcha Nybegynder
04. november 2004 - 09:35 Der er 1 kommentar

Compile error in hidden module: ThisWorkbook

Jeg prøver at åbne et ark, hvorefter det skal opdateres vha. nogle makroer. Men når arket åbnes, så får jeg følgende fejlmeddelse:

Compile error in hidden module: ThisWorkbook

Hvis jeg klikker OK, så kører min kode fint videre, og arket bliver opdateret, som det skal. Iflg. Hjælp, så skyldes problemet, at der er en eller anden kompileringsfejl, som jeg skulle kunne se, hvis jeg unprotecter mit ark.

Det har jeg så gjort (ActiveWorkbook.Unprotect), men herefter kan jeg stadig kompilere helt fint (Debug, Compile VBAProject).

Nogle løsningsforslag?

Mvh Morten
Avatar billede bak Seniormester
04. november 2004 - 16:49 #1
Den compile-error ligger sansynligvis i en anden mappe, der er skjult. Det kunne være i person.xls, men hvis du har installeret noget scanner-software (textbridge mm) så ligger fejlen højst sansynlig der, for den smider en fil i din xlstart-mappe, som bliver åbnet sammen med excel.
Find xlstartmappen, slet/flyt alt hvad der ligger i den og prøv så igen.