Avatar billede le_tissier Nybegynder
04. november 2004 - 19:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

viderestilling af ugyldigside til mitdomæne.dk/index.php?

I tilfælde at at der søges i browseren på ex. www.minside.dk/findesikke.htm og at denne side ikke existerer. Er det så muligt at viderestille en sådan søgning til exempelvis www.minside.dk/index.php?

pt ser det således ud hvis jeg søger på en side der ikke existerer:

[404 Not Found]
Not Found
The requested URL /findesikke.htm was not found on this server.

Apache/1.3.29 Server at bjarke.info Port 80

Det skal siges at jeg har webhotel hos web10 og med php.
Avatar billede roenving Novice
05. november 2004 - 02:16 #1
Søg efter apache-serverens håndtering af fejl, for det jeg har set til det virker ganske simpelt, f.eks.

http://httpd.apache.org/docs/custom-error.html

(søgt via http://www.google.dk/search?hl=da&q=apache+404+redirect&meta= !-)
Avatar billede le_tissier Nybegynder
05. november 2004 - 02:33 #2
tak for svaret..men det er simpelthen for teknisk for mig det jeg kan læse på de sider du henviser til.

Den her appache server er det noget jeg som kunde hos web10 har adgang til?
eller er det web10 der beslutter at en fejl 404 i alle tilfælde vil give en standard melding?
Avatar billede roenving Novice
05. november 2004 - 02:39 #3
Såvidt jeg har forstået, er der ikke problemer på web10 med at lave den slags, men det er præcis op til web-hotellet, for nogle har den grimme vane at omstille til en side, som reklamerer for dem selv ,-(

-- så jeg ville spørge web10 !-)
Avatar billede le_tissier Nybegynder
05. november 2004 - 02:50 #4
..ja grimme vaner kan vi jo ikke ha *s*

For ikke at virke for uvidende i mit spørgsmål til dem...så er det jeg skal bede dem om, at viderestille enhver 404 fejl til www.minside/index.php?
Avatar billede roenving Novice
05. november 2004 - 03:30 #5
Nej, at forklare dig, hvad du (eller de !-) skal gøre for at viderestille til en side, som f.eks. hedder www.minside/404.php ...
Avatar billede talrinys Nybegynder
06. november 2004 - 10:26 #6
Kan du ikke bare lave en .htaccess i din root mappe med linien:

ErrorDocument 404 fejl/fejlside.htm

Det skulle gerne virke, hvis dit webhotel ikke blokerer det, læs evt mere her: http://www.plinko.net/404/howto.asp?article=11