Avatar billede joe-a Nybegynder
08. november 2004 - 08:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Alle online spil crasher

Hejsa alle eksperter

Jeg har fået et problem efter at jeg har formateret min computer om.
Når jeg vil spille multiplayer, så går der kun 1-5 min inden at computeren crasher. Det vil sige at skærmen bare fryser, og at lyden står og hakker, når det sker er der kun en ting at gøre, og det er at trykke på reset knappen :-(
Hvis jeg derimod kører spil som singelplayer er der intet i vejen.
Har prøvet at lukke ned for både firewall samt virusscanner men det hjælper heller ikke. Hvad kan det skyldes ?
Havde ingen problemer før omformatering, det er selvfølgelig også originale spil.
Har også prøvet at skifte grafik kort, strømforsyning samt lydkort. Derudover har jeg prøvet at tage alt det udstyr fra som ikke skal bruges det vil sige helt nede fra samtlige harddiske osv.
Foruden dette har jeg kørt memtest 86 i et døgn uden fejl, jeg har også kørt 3D benchmark 2003 i et døgn igen uden fejl. Så jeg går ikke ud fra at det er mine ram ej heller mit grafikkort, som jeg jo iøvrigt også har prøvet at skifte.
Har også kørt seatool på mine harddiske heller ikke der blev der fundet fejl.Eneste jeg ikke har skiftet er mit mb samt min cpu, kan fejlen måske ligge i en af de 2 ting ? Syntes det lyder mærkeligt når det kører problemfrit som singleplayer. Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede Peter Nissen Nybegynder
08. november 2004 - 15:12 #1
Hvis din pc kører normalt, og hvis dit internet fungerer problemfrit i windows, så har du ikke nogen hardwarefejl og behøver derfor ikke skifte disse ting. Det lyder mere som en softwarefejl. Hvis du har lukket for firewall og virus-scanner, så ved jeg at nogle spil absolut kræver at port 23975 på din router skal være åben. Er du i et boligkompleks der har en firewall udover den du har på pcén kan dette også gøre blokeringen.
Mere kan jeg sandsynligvis ikke hjælpe.
Avatar billede joe-a Nybegynder
11. november 2004 - 07:54 #2
Hej Valla, jeg har som sagt lukket for de ting. Og det kørte også fint inden, at jeg formaterede om. Men hvor om alt er, har jeg selv løst problemet nu. Det var ganske som du siger en software fejl ! Den lå i den nye driver fra ATI, ligeså snart at jeg installerede den opstod problemet. Da jeg så fjernede den igen, og installerede en ældre vesrion. Ja så forsvandt mit problem. Så hermed lukker jeg spørgsmålet.