Avatar billede steam Nybegynder
15. november 2004 - 17:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Streger på skærm ved overførsel fra PC til TV

Hej

Jeg har et problem når jeg overfører fra mit NVIDIA GeForce FX 5600SE tv out kort til mit fjernsyn.
Der kommer nogle gange 3-4 streger på tværs af skærm på tv. Andre gange er der ingen streger og fungerer fint. Jeg har overvejet om det er strøm problem der går i overførsels video stikket til tv. Fordi nogle gange når jeg lige har slukket pc kan der stadig være lidt streger på TV.

Kan nogen hjælpe mig plz da det er skide irriterende

v.h. steam
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2004 - 17:48 #1
Kan måske være et broblem med noget afskærmning i dit kabel mellem pc og tv. Prøv evt. at låne et andet og se om det løser problemet.
Avatar billede steam Nybegynder
15. november 2004 - 17:54 #2
måske men bare mærkeligt at det nogle gange virker og andre gang ikke....stregerne bevæger sig op og ned diagonalt. kabelt jeg bruger har også lyd stik i samme kabel. Altså rød, hvid og gul udgang. Og mener i grafikkort er det et lille rundt stik med en lille firkant som passer i et hul og 4 små pins omkring.
har givet 200 for kabelet købt separat
Avatar billede victor-1 Nybegynder
15. november 2004 - 17:58 #3
Har du en scart-indgang på dit tv, kan du måske komme ud over problemet ved at bruge den fremfor det gule stik. Signalet fra din pc's Super-udgang bliver meget bedre hvis det kører direkte til scart.
Avatar billede steam Nybegynder
15. november 2004 - 21:42 #4
det med scart indgang gjorde det desværre ikke bedre men ellers en go ide. stadig disse flimmer streger over tv skærm som bevæger sig op ad og så kommer der nye
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 05:10 #5
Prøv at pille antennestikket fra på fjernsynet !.
Avatar billede steam Nybegynder
16. november 2004 - 20:45 #6
ingen af forslagene virkede, desværre. det kommer og går stadig det flimmer
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. november 2004 - 00:19 #7
Har du prøvet et andet kabel ?
Hvis kablet er for dårligt skærmet, kan udefra kommende "støj" have stor indflydelse på det du ser på skærmen og der kan godt være tale om "støj" som ikke er tilstede hele tiden - derfor synes jeg det er et forsøg værd ;-)
Avatar billede steam Nybegynder
18. november 2004 - 20:51 #8
har ikke lige et med s video udgang men vil prøve det
Avatar billede steam Nybegynder
13. december 2007 - 23:13 #9
skiftede grafikkort...fandt ik en løsning