Avatar billede nmh Nybegynder
17. november 2004 - 22:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

CoolWWWSearch attack

Nu har jeg et godt stykke tid været plaget af CoolWWWsearch. Browseren IE er vist blevet  HiJacked.

Jeg har prøvet flere ting for at få den fjernet:
CWshreder, Aboutbuster, Spybot, Ad-AwareSE.

Men den kommer hele tiden tilbage. Spywareguard fortæller, når CW tager fat, og fortæller hvilken DLL-fil i system32-kataloget, der laver ravagen. Jeg fjerner dll-filen, men næste gang maskinen starter er den der igen under et nyt navn. Jeg har forstået, der er 2 filer, og den ene er skjult.

Jeg kører med nyeste opdateringer på win XP (service pack 2 etc.)

Jeg er lige ved at beslutte mig til en helt ny installation af maskinen, men vil helst undgå det.
Avatar billede sorenbs Nybegynder
17. november 2004 - 23:03 #1
Prøv eventuelt at slå systemgendannelse fra før du sletter filen, genstart og slå til igen. Nogle filer gemmer sig der.
Alternativt kan du vel benytter en anden browser.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. november 2004 - 23:10 #2
Det vil jeg prøve, men det bliver først i morgen.
Jeg bruger af og til FireFox-browseren, men der er forskellige ting, som IE er bedst til, så jeg vil ikke opgive IE.
Avatar billede titannius Nybegynder
17. november 2004 - 23:11 #3
prøv et program der hedder hijackthis,findes på nettet,men pas på det kan gå galt hvis du kommer til at slette noget som du skal bruge,du kan lave en log som du kan sende ind til spywarefri,der vil de fortælle dig hvad du skal slette,du skal opratte dig som bruger på spywarefri,men det koster ikke noget.held og lykke,hilsen mig
Avatar billede titannius Nybegynder
17. november 2004 - 23:37 #4
prøv et program der hedder hijackthis,findes på nettet,men pas på det kan gå galt hvis du kommer til at slette noget som du skal bruge,du kan lave en log som du kan sende ind til spywarefri,der vil de fortælle dig hvad du skal slette,du skal opratte dig som bruger på spywarefri,men det koster ikke noget.held og lykke,hilsen mig
Avatar billede resist Nybegynder
17. november 2004 - 23:43 #5
En HijackThis-log kan også kopieres ind her ;-)

Hent HijackThis: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Kør Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede nmh Nybegynder
18. november 2004 - 10:46 #6
Det er lidt for tidligt du lægger et svar titannius.
:o)
Avatar billede titannius Nybegynder
18. november 2004 - 13:27 #7
ja undskyld da,men jeg er ny her,jeg har også rettet det til en kommentar,skal nok holde mig væk.held og lykke med din coolWWWsearch attack
Avatar billede nmh Nybegynder
18. november 2004 - 19:06 #8
Titannius:>>
Du behøver skam ikke at holde dig væk. Jeg er glad for din kommentar, og håber at få tid til at rode med problemet i løbet af aftenen.
Det var skam ikke min mening at genere dig med min afvisning.
Avatar billede nmh Nybegynder
18. november 2004 - 20:49 #9
Her til aften har CW ikke vist sig.
Jeg slog system gendannelse fra oh kørte spybot, som fandt noget fra CW og fjernede det.
(Det er dog sket før uden effekt!)
Jeg genstartede og slog systemgendannelse til igen.
Nu vil jeg vente, for at se om den kommer igen.
Så der gåt måske nogle dage før jeg igen lader høre fra mig.
Avatar billede nmh Nybegynder
22. november 2004 - 18:39 #10
Nu tror jeg endelig jeg har fået bugt med CW.
Det var tippet med at slå systemgendannelse fra, der klarede det.
Så smid et svar sorenbs. :o)
Avatar billede sorenbs Nybegynder
23. november 2004 - 13:38 #11
Ok, godt det hjalp :)
Avatar billede nmh Nybegynder
23. november 2004 - 13:59 #12
Takker for hjælpen.
Det var jo herligt, det var så lidt, der skulle til. :o)