Avatar billede ploughgaard Nybegynder
13. marts 2001 - 09:50 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Writeback med ODBC til SQL2000

Jeg har en Excel model, der skal skrive en række data til en SQL 2000 base. Jeg forestiller mig at ODBC må være sagen. Jeg kan bare ikke finde noget litteratur omkring det at skrive til en SQL base via ODBC.

Er der nogen der ved hvordan eller kender noget godt litteratur.
Avatar billede slash Nybegynder
13. marts 2001 - 09:53 #1
Avatar billede slash Nybegynder
13. marts 2001 - 09:59 #2
på den ene eller anden måde skal du jo bruge odbc til at connecte til db\'en.... en måde at gøre det på var at du lavede det vha. DTS i sql-server 2000... altså læse fra execel og smide det over i tabellerne! Dernæst kan du så definere en task på sql-serveren der så automatisk eksekverer DTS-tasken i givne tidsintervaller - og derved vil du jo så få dine data i db\'en opdateret med execel
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2001 - 10:00 #3
Her er der lidt informationer:

http://www.thescarms.com/vbasic/ExcelImport.htm

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2001 - 10:01 #4
Most ODBC applications, such as Microsoft Excel (spreadsheet program) and Microsoft Access (database program) do not automatically install the ODBC drivers. The ODBC drivers and driver managers are not usually included with a typical software installation and you must consult your software manual or local computer support person as to how to install ODBC for your applications.

/per
Avatar billede ploughgaard Nybegynder
13. marts 2001 - 10:04 #5
Det er ikke en uinteressant tanke, Slash. Jeg må indrømme at mine tanker mere gik i retning af at \'pushe\' data fra Excel, men jeg vil lige prøve at overveje om din ide kan klemmes ind i min model. Jeg kigger på sagen og vender tilbage senere.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2001 - 10:04 #6
En PDF fil der giver informationer om udtræk af Excel data til en SQL database under windows 2000.

www.accuvar.com/pdf%20files/Acuity-MAS90%20Comparison.pdf

/per
Avatar billede slash Nybegynder
13. marts 2001 - 10:07 #7
har du overvejet XML?
Avatar billede slash Nybegynder
13. marts 2001 - 10:12 #8
anvender selv DTS når jeg importerer data fra et excel ark til sql-server, og kan kun sige at det fungerer upåklageligt - uden nogen som helst form for programmering - det hele er drap n\' drip! Hvorfor oxo opfinde den dybe tallerken igen? *hydr*
Avatar billede ploughgaard Nybegynder
19. marts 2001 - 09:12 #9
Efter moden overvejelse, prøver jeg nu at gå med dts pakken. Derfor får slash hovedparten af point\'ene.

Der er dog også lidt til hoejrup for hurtig reply og thescarms.com som er et udemærket link.

Tak for hælpen
Avatar billede l_lindegaard Nybegynder
03. juni 2001 - 11:26 #10
Har du overvejet ADO. Via VBA kan du sende SQL-sætninger til serveren, der opdaterer din tabel.