Avatar billede tgjensen Nybegynder
25. november 2004 - 10:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til c++

sidder og léger lidt med c++
og for en fejl i denne linje

il->DrawmemBMP->Canvas, x, y, 0);

fejlen er som pålyder.
[C++ Error] MainWindow.cpp(140): E2193 Too few parameters in call to '_fastcall TCustomImageList::Draw(TCanvas *,int,int,int,bool)'

hvad søren er der galt mon? håber nogle kan hjælpe.....
Avatar billede ladyhawke Novice
25. november 2004 - 10:25 #1
kan du ikke give hele linien, ellers er det jo umuligt at sige hvad der er galt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2004 - 10:32 #2
il->DrawmemBMP->Canvas, x, y,z, 0);

måske .... der skal være 3 ints siger den jo
Avatar billede ladyhawke Novice
25. november 2004 - 10:37 #3
men jeg mangler en parentes, eller også er der en for meget (ulogisk) på 2. sidste position
Avatar billede tgjensen Nybegynder
25. november 2004 - 10:47 #4
sorry der skal en parentens mer så den ser sådan ud  il->Draw(memBMP->Canvas, x, y, 0);

Og erik har lige prøvet det du skrev men den sagde undifind symbol z
Avatar billede ladyhawke Novice
25. november 2004 - 10:48 #5
og ja den klager over en manglende int, men kiggede lige lidt rundt og der findes åbenbart forskellige udgaver af funktionen, for denne fandt jeg på google:

void __fastcall TCustomImageList::Draw(Canvas *Canvas, int X, int Y, int Index)

men det er jo ikke TCanvas og den kræver ikke bool til sidst.

kig i dokumentationen i dit udviklingsværktøj (hvad bruger du?) og se om du kan finde beskrivelsen af din funktion og se hvilke oplysninger den vil have.

Hvis det ikke hjælper må du give mere kode: Definition+tildeling af de variable du kalder funktionen med...
Avatar billede ladyhawke Novice
25. november 2004 - 10:49 #6
du skal angive en integerværdi i stedet for 'z', du kan jo bare kalde den med et eller andet tal, bare for at se at det virker...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. november 2004 - 11:09 #7
Hvis du ikke har en 'z'-variabel vil den brokke sig - det var bare for at sige den manglede.
Jeg kan ikke huske hvad den gør, så check din dokumentation.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
25. november 2004 - 11:14 #8
Så er jeg der igen nu kommer denne fejl jeg satte et vilkårligt tal ind istedet for z også kommer den med en ny fejl.

[Linker Error] 'C:\DOCUMENTS AND SETTINGS\S VALDEZ\DESKTOP\SLOTS\SLOTMACHINE\SOURCE\SUPERTIMER.OBJ' contains invalid OMF record, type 0x2f
Avatar billede ladyhawke Novice
25. november 2004 - 11:18 #9
det er lidt mere langhåret, men har edu fundet dokumentationen på den metode?
Avatar billede tgjensen Nybegynder
25. november 2004 - 11:29 #10
´hvad er det helt præcist jeg skal tjekke?
Avatar billede ladyhawke Novice
25. november 2004 - 11:39 #11
Jeg spurgte før havd du udvikler i, det gør det lidt nemmere at svare, men uanset: er der ikke en hjælp søge mulighed i værktøjet, hvor du kan søge efter: TCustomImageList (evt. TCustomImageList::Draw)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
25. november 2004 - 20:41 #12
Jeg plejer at få den besked når jeg mixer object kode fra flere kompilere.
Er supertimer din egen kode eller er det noget objekt kode du har fundet et sted.
Avatar billede tgjensen Nybegynder
05. april 2005 - 08:01 #13
svar enh eller anden
Avatar billede ladyhawke Novice
05. april 2005 - 23:55 #14
ok, håber du fik løst det