Avatar billede waterboy16 Praktikant
28. november 2004 - 01:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Runde hjørner i word

Kan man lave runde hjørner på en tabel i Word??

I så fald hvordan gør man??
Avatar billede oergaard Nybegynder
28. november 2004 - 08:40 #1
Så vidt jeg ved er det ikke muligt, med mindre man selv lavet tabellen, via nogle tekstbokse. Det giver selvfølgelig ikke helt samme effekt, men ifølge min viden er det den eneste løsning.

//Oergaard
Avatar billede oergaard Nybegynder
28. november 2004 - 08:40 #2
Ups skulle have været et svar. :-)
Avatar billede kol Nybegynder
28. november 2004 - 10:53 #3
Hvis du mener de ydre hjørner, kunne du lave en figur, et rektangel med runde hjørner.
Den kunne du så passe til, så den nøjagtigt passer på tabellen.
Du markerer så tabellen og vælger "Kanter og Skygger" og fjerner tabellens ydre kant.
Det kunne så ende med en tabel, der ser ud som har den runde hjørner.

Hilsen KOL
Avatar billede hefe Nybegynder
30. november 2004 - 09:44 #4
Den autofigur du skal bruge hedder afrundet rektangel. Husk at højreklikke på figuren og under rækkefølge vælg placer bag ved tekst.
Avatar billede waterboy16 Praktikant
30. november 2004 - 15:29 #5
hm..

Det er lige meget, det kommer alligevel ikke til at se godt ud.

Ville bare vide om der var en funktion til at gøre det, men det er der åbenbart ikke. Ellers tak fo hjælpen!

Lukker spørgsmålet!!
Avatar billede kol Nybegynder
30. november 2004 - 21:43 #6
Hov, hov!

Du nævnte ikke noget om udseende, kun efterlyste du en løsning.
Du bør kommentere forslagene, selvom du alligevel ikke synes, at resultatet behager dit øje.

Hilsen KOL
Avatar billede waterboy16 Praktikant
01. december 2004 - 15:31 #7
Det kan da godt komme til at se ud af noget i den retning, med rektanglerne. Men det ser dog stadigvæk lidt klodset ud.