Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
15. december 2004 - 16:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af VPN, på LAN

Hej,

Jeg har en problemstilling, med et par WatchGuard Firebox'es, 5'eren og 700'eren.

Jeg er blevet stillet opgaven at få 5'eren, som skal være koblet på LAN'et, til at lave en VPN til 700'eren.

Nu er jeg temmeligt "ny" udi Watchguard, og har kun sat VPN forbindelser op til at køre over internettet,- så jeg føler mig lidt på Herrens Mark... :-)

Umiddelbart ville jeg tro at setup'et skal være på samme måde som "over internettet", bare således at de externe IP adresser skal erstattes med interne IP adresser. Eller er det for nemt?

Jeg vil være utroligt glad for noget hjælp/nogle gode idéer, så "bare kom an" :-)
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. december 2004 - 19:53 #1
Hvorfor skal 5'eren være koblet om imod 700'eren på lan-siden? Det gir ikke rigtig nogen mening.
Avatar billede renehfrederiksen Nybegynder
15. december 2004 - 21:49 #2
Idéen er at der skal være en "sikker adskillelse" mellem de enheder der skal forbundet på 5'eren og resten af LAN'et og det's enheder der er forbundet på 700'eren. Giver det en bedre forståelse, eller er det jeg bedt om "det rene nonsens"?
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. december 2004 - 21:56 #3
Det var lidt bedre.

For at være helt ærlig, så kender jeg ikke WG's boxe, men ved Zyxell ZyWall, kan man definere hvilke IP-adresser der har adgang til andre IP'er, og hvilke porte de forskellige IP'er. Hver enhed har deres IP, så er det bare at bestemme hvilke IP'er de skal have adgang til, en ganske "almindelig" rettigheds opsætning
FX.:

PC1 -----> 700 ----> PC21
              ----> PC22
              ----> Internet
              ----> Fælles Drev

PC2 -----> 700 ----> Fælles Drev
              ----> Internet
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
15. december 2004 - 21:58 #4
Det er næsten ligesom at sætte en VPN op. Ihvertfald hvad rettigheder angår.
Ved VPN skal du jo også bestemme hvilke IP'er der har adgang til de forskellige ting på begge sider