Avatar billede d_warma Nybegynder
17. december 2004 - 10:01 Der er 16 kommentarer

BigOne.exe

Hej,

Jeg har en maskine som jeg er ret sikker på er inficeret.
Når jeg kigger i Task Manager (WinXP) så kører der en proces der hedder BigOne.exe. Jeg aner ikke hvad det er, men det stjæler Ca. 95% af ressourcerne på maskinen.
Jeg kan ikke få lov til at opdatere mine virusdefinitioner, men jeg kan godt gå på nettet?

Er der nogen der har hørt om denne "virus" og hvordan fjerner jeg den?

Mvh
D_Warma
Avatar billede kalp Novice
17. december 2004 - 10:06 #1
du kan  starte op i fejlsikret tilstand og søge efter BigOne.exe
når du kommer ind i windows igen.. så kan du i hvertfald slette den og mappen den er i
Avatar billede kalp Novice
17. december 2004 - 10:08 #2
jeg har aldrig hørt om filen før og det skulle bestemt ikke være noget windows selv har oprettet... behøver ikke være en virus kan sagtens være spyware
Avatar billede d_warma Nybegynder
17. december 2004 - 10:10 #3
Jeg har kørt spybot, men uden resultat..
Jeg forsøger dagen forslag når jeg kommer hjem.
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
17. december 2004 - 10:15 #4
har du forsøgt at scanne din PC med en online antivirus som f.eks. www.antivirus.dk ?
Avatar billede kalp Novice
17. december 2004 - 10:49 #5
kig på www.spywarefri.dk der er det værktøjer du får brug for... en scanner er ikke altid nok... og er det spyware så virker en virus scanner ikke nødvendigvis hehe

spybot er ikke nok..
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
17. december 2004 - 10:53 #6
det er er jeg klar over og det var kun for at foreslå at han får tjekket sin PC med nyeste definitioner når nu han ikke kan opdatere hans egne definitioner
Avatar billede kalp Novice
17. december 2004 - 10:56 #7
sw_red_6 sorry læste lidt forkert der...læste det som om spørgeren havde prøvet at tjekke sin pc for virus med den pågældende scanner så ikke det var din kommentar
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
17. december 2004 - 11:02 #8
det er OK. Min erfaring er bare at det som regel er virus/trojan hvis antivirus programmer bliver forhindret i at gøre deres arbejde.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. december 2004 - 11:23 #9
Hent og gem denne engangsscanner på dit skrivebord - vent med at køre den, KUN gemme *S*
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Gå derefter ind her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm og hent Spybot, Ad-Aware og HijackThis (KUN gemme)

Udfør følgende:

Åbn en mappe, (lige gyldigt hvilken) klik i menuen øverst oppe på Funktioner > Mappeindstillinger > Vis
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" (bare klik <Ok> til en eventuel advarsel)
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper", tryk Ok og luk mappen.

Afbryd din Internetforbindelse (fysisk - stikket ud)

Genstart i fejlsikker tilstand (tryk på <F8> når maskinen starter op, lige inden den begynder at indlæse Windows) og kør nu virus-scanneren fra Kaspersky som du hentede i starten (måske skal du også trykke på knappen <Kør> i en "åbn-fil advarsel" fra Windows) og klik derefter på knappen <Unzip>. Nu pakker programmet sig ud til C:\Kaspersky og du skal klikke på knappen <Ok> når det er udpakket, hvorefter programmet starter.
Sæt flueben i følgende:
<Memory>, <Starup Folders>, <Drive>, <Registry>, <System Folders> og <Services>
Sæt prik i følgende:
<All Local Drives> og <Scan All Files>
Klik nu på knappen <Scan Clean>

VIGTIGT:
Noter dig hvilke filer scanneren finder, hvor den finder dem og hvad den gør med dem.

Derefter genstarter du normalt og gennemfører nedenstående:

Installer og kør Spybot og Ad-Aware, opdater online, scan, sæt flueben i de ting programmerne finder og afhjælp de valgte problemer, genstart.
Opret en ny mappe på skrivebordet og læg HijackThis-filen i den (programmet skal køres inde fra mappen). Kør HijackThis, scan, gem loggen og kopier HELE indholdet af den herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis - det kan skade mere end det gavner.

Manual for installation og brug af HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 23:40 #10
husk at lukke spørgsmålet hvis du har fået svar på dit spørgsmål
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 10:21 #11
d_warma er du kommet af med den virus eller skal du hjælpes videre?
Avatar billede d_warma Nybegynder
02. februar 2005 - 10:28 #12
Undskyld, virussen er ikke længere et problem for mig. Computeren blev stjålet!!
Men vil da gerne dele points ud. Venter lige og ser om nogle af de andre vil have points for deres indlæg.
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 10:32 #13
Det helt i orden:) jammen lad os da give Dem en chance så:)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 10:37 #14
Skal nok lige have scannet min maskine der hjemme efter victor-1 vejledning.

Smider kun dette indlæg for at jeg kan finde det igen i aften...

"man kan da sige at du slap af med virusen. og den del mere, desværre"
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 16:22 #15
d_warma>> Så er jeg ved at gennemgå mine åbne spørgsmål igen hehe:)
Tror godt du kan afslutte dette nu og hvis andre føler sig snydt så skal jeg nok oprette et nyt spørgsmål og sende point videre:)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:22 #16
Hey det må muligvis på tide at få lukket dette spørgsmål!!!