Avatar billede goldeneyes Nybegynder
21. december 2004 - 10:26 Der er 10 kommentarer

windows logon - manglende brugernavn

Da jeg tændte min computer med XP-home, var der til min store overraskelse ingen brugere i det traditionelle logonscreen.

Jeg trykkede derfor ctrl+alt+del og fik den gamle traditionelle menu frem, men når jeg skrev mit brugernavn og password påstod maskinen det var det forkerte password. og nøjagtig det samme ved Administrator (blank pass) og en tredje bruger.

Hvad skal jeg gøre?!?
Har meget vigtig data på maskinen...
Avatar billede engvald Nybegynder
21. december 2004 - 10:55 #1
tryk ctrl alt del to gang så skal du kommer ind som administrator
Avatar billede ranglen Nybegynder
21. december 2004 - 10:58 #2
Jeg har hørt rygter om, at du kun kan logge ind med den indbyggede Administrator i fejlsikret. Har du prøvet det?
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. december 2004 - 11:27 #3
Jeg går ikke ud fra, at din maskine er tilmeldt et domæne, da du indtil nu har brugt Friendly logon screen. Men hvis dte er tilfældet, så kontroller, at du logger ind enten på domænet, eller på maskinen (man kan vel egentlig ikke bruge friendly logon på domæne...?!)

Lyder ellers lidt som om du har mistet din brugerdatabase... Eller nogen har fjernet den for dig... Blankt password på admin er jo ikke svært at gætte;-)

Men hvis du ikke har mulighed for at finde nogen, som har pillet, så kan du få dine data ud ved at hive harddisken over i en anden maskine, og så kopiere derfra...

/J
Avatar billede ranglen Nybegynder
21. december 2004 - 11:31 #4
jones, da det er xp home, tror jeg faktisk ikke den sidder på et domæne :)
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. december 2004 - 15:13 #5
Det kan du have så evigt ret i, og jeg har fundet ud af friendly ikke kan ses, hvis du er pådomæne...

/J
Avatar billede hcma Novice
21. december 2004 - 15:42 #6
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
21. december 2004 - 16:49 #7
I har rwet, den er ikke tilkoblet noget domæne...

Problemet er nu at det er en bærbar, så det er ikke bare lige at hive harddisken ud...

Findes der en anden mulighed,hvor jeg kan tage en backup uden direkte fysisk indgreb?!?
Avatar billede trilleribs Nybegynder
21. december 2004 - 16:55 #8
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Powertoys er gratis, og når du har hentet og installeret det:
gå i start=>tweakui. Der viser sig nu en masse valgmuligheder.
Vælg Logon=>autologon Sæt et flueben her og du er fri for problemet.
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
21. december 2004 - 17:33 #9
\\trilleribs - Prøv lige at læs spørgsmålet engang til.
Jeg kan ikke komme ind på min computer.

Så bliver det lidt svært at bruge PowerToys
Avatar billede serverservice Praktikant
21. december 2004 - 20:55 #10
->goldeneyes se lige i linket fra catbody, med denne geniale diskette (kendt og elsket her på E) kan du boote op i dosmode og se hvilke brugeré der ligger pæå pcen OG resette password ...good luck