Avatar billede jlfunder Nybegynder
22. december 2004 - 11:29 Der er 2 kommentarer

firefox og nvidia drivere får Xorg til at crashe

Jeg har installeret Linux ifølge www.linuxfromscratch.org (betyder bare at alt software er compilet selv) og har efterfølgende installeret Xorg 6.8.1 og nvidia(1.0-6629) drivere fra www.nvidia.com til mit geforce 6800 GT. Alt kører fint(glxgears viser over 10.000)...

Bortset fra lige når jeg prøver at kører firefox. X går helt ned. Jeg kører twm, så for dem der kender det, så når den at komme med muligheden for at sætte vinduet(der hvor man kan trykke hvor man vil have det, så jeg tror ikke det er firefox, men nvidias driver der crasher).
Firefox kører fint med vesa driveren(men hvad sjovt er der ved at bruge et kort til over 3000 kr, hvis man ikke får 3d?) og nvidias drivere kører fint med andre programmer.

Desværre er historien endnu mere tricky end det. Jeg har nemlig prøvet at installere Fedore Core 2 og så installeret nvidia drivere... Min egen compilet firefox virker fint! Så et eller andet sted ligger der noget i fedora core 2, som gør at firefox pludselig kan kører med nvidia.
Nogen der har nogen som helst ide?
PS. Fandt en med tilsvarende problem:
http://lists.freedesktop.org/pipermail/xorg/2004-November/004648.html
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
22. december 2004 - 15:19 #1
Har du prøvet den prækompilerede, binære Firefox man kan hente fra Mozilla.org?
Det kunne jo være, at den

Du vil nok helst køre med en Firefox du selv har kompileret, men prøv det andet som en test (så kan du også kopiere de rigtige ikoner, det ser ikke så fedt ud når det kun er en globe).
Avatar billede jlfunder Nybegynder
23. december 2004 - 13:37 #2
Jeg er gået lidt videre med at få installeret linux og er kommet frem til at xfce4 også får X til at crashe sammen med nvidias drivere... Så det er ikke et problem med firefox, hvilket gør at dette selvfølgelig er skrevet det forkerte sted, heh.