Avatar billede helix Nybegynder
24. december 2004 - 22:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af nye ram!

Hej derude, jeg tænkte at jeg lige så godt kunne oprette en tråd herinde, før jeg bestiller noget! Flere hjerner er bedre end 1 trods alt :)

Som overskriften siger skal jeg have nye ram. Jeg har nogle gamle pc2100 PQI ram som jeg med 100% skal skifte ud. Mit motherboard, et ASUS P4P800-E Deluxe, understøtter følgende(taget fra manualen):

Memory: Dual-channel memory architecture
4 x 184-pin DDR DIMM sockets for up to 4GB unbuffered non-ECC DDR400/333/266 SDRAM memory
ASUS Hyper-Path Technology

Jeg har kigget på følgende:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97246
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104975

Det ville være rart med gode råd og idéer fra folk der har prøvet nogle af disse, eller hvis folk kunne linke til andre ram ville det også være helt kanon!

Forresten, hvad sker der hvis man f.eks. putter nogle DIMM 240-pins RAM i? altså RAM med andre pins? Og hvordan kan det være at der kan fås RAM, der på papiret er meget kraftigere til billigere penge?

Tak på forhånd til alle der svarer, og selvfølgelig GOD JUL!

Mvh. Jacob K.
Avatar billede cl0babz Nybegynder
24. december 2004 - 23:31 #1
Altså for mig at se er dine valg alt for dyre...
Hellere købe 2x 512mb ram...! Hvis det er muligt... imo. Du kan godt få 2 gode klodser til 700-800kr... Nu kender jeg så heller ikke lige dit budget...!

Jeg har selv 2x Dane-Elec DDR400 som kører helt fint... gav 1300kr. for dem!
Dog har jeg heller ikke leget med OC på dem hvis det er et af dine mål...!

Gode mærker er: Corsair, GeIL, OCZ og Kingston... De plejer at stå for en god kvalitet!

Beskrivelse af DIMM:
Dual In-line Memory Modules (DIMM):
DIMM porte er det man ser på langt de fleste bundkort i dag. Der er to varianter, en 168-pin og en 184-pin.

Den primære forskel på henholdsvis SIMM og DIMM modulerne er: Benene på hver side af et SIMM RAM modul er sammenkædet så de danner en fælles elektrisk kontakt til SIMM porten på bundkortet, mens DIMM moduler danner to separate kontakter. De mere fysiske forskelle er bl.a. længden, hvilket siger sig selv når man tager antallet af ben i betragtning. Der er også en mindre forskel i måden man installere modulerne på. SIMM modulet installeres en anelse skråt, mens DIMM modulet installeres fuldstændig vertikalt.

Håber det hjalp..
Og god jul igen!
Avatar billede helix Nybegynder
27. marts 2005 - 01:21 #2
ja!
Avatar billede helix Nybegynder
27. marts 2005 - 01:21 #3
ja