Avatar billede bredker Nybegynder
25. december 2004 - 22:57 Der er 39 kommentarer og
2 løsninger

sidste chance før den ryger ud

dette er sidste chance før maskinen ryger ud af vinduet
efter at have været nød til at instalere det værste system på min maskine ( windows xp)
er der intet der virker
har prøvet alt jeg kan finde på , så detter er sidste chance før den får dødsstødet
de værste problemer er at den er utrolig langsom , ved hver start og genstart kommer den med at den har fundet min printer , og kan ikke instalere den "adgang nægtet"
vil jeg i denne computer eller åbne IE tager det 3-4 min , den laver ikke noget , men venter bare uden at der sker noget
min scanner kan den heller ikke få til at fungere
den bruger kun 1-2% cpu og 20 % af mine ram , så der burde være nok
Avatar billede kalp Novice
25. december 2004 - 23:24 #1
hvad er din pc's specifikationer?
Hvad med et sidste format C:/
Geninstaller xp... vent med internettet til du har set om det fungere..

ellers trash it hehe
Avatar billede bredker Nybegynder
25. december 2004 - 23:34 #2
P4 2,4GH med 512 mb ram , så det burde være nok
har prøvet at formatere og geninstalere flere gange , så det er prøvet
Avatar billede bredker Nybegynder
25. december 2004 - 23:39 #3
problemet må ligge i xp , har haft 2000 på den de sidste par år , og der har ikke været nogle problemer før
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 00:08 #4
kan det virkelig være windows skyld? Og det er da en okay pc så det ville være dumt at smide den ud.. hvorfor skifter du ikke bare OS? en anden version af windows.. eller skal det være xp?
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 00:10 #5
synes det lyder underligt at xp ikke kan køre på din pc... sikker på det ikke er noget hardware som er defekt?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 00:14 #6
ville også helst beholde mit win 2000 , men af en eller anden grund kan det slet ikke køre mere , har prøvet at tjække alt , sammem med et par af de andre herindefra , og ingen af dem har set noget lignende før
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 00:18 #7
Det lyder totalt sort... en hurtig pc som ikke kan finde ud af at køre windows...

har du prøvet udskifte nogen af de dele du kan ... bare for at teste ? fx. harddisken eller ram er oplagte.
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 00:20 #8
ja , det er prøvet
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 00:28 #9
Tror du ikke en udskiftning af motherboarded ville være nok? går jeg ikke ud fra du har prøvet at udskifte
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 00:29 #10
Hva`fa.. bredker, er du ved at opgive, det ligger da ikke til dig ;)

Tror mere på det er en hardware fejl, når du har formateret og indstalleret flere gange med samme resultat - samt dit problem med W2K.
Har du lavet en "load default settings" i bios ?
Har du f.eks check dine ram, eller måske en defekt sokel ?  http://www.memtest86.com/

Fejrn al unødvendig hardware og lad den starte og checke, herefter installere en harware af gangen.
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 00:32 #11
ja , det er tæt på at jeg opgiver , og som du nok er klar over , så er jeg godt gal på maskinen
jeg har prøvet det , men giver det lige en chancd igen i morgen , så må vi se , har da heldigvis stumper nok til at prøve at skifte alt hardwaren
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 00:34 #12
Det skal være en noget defekt hardware
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 02:53 #13
Ville da prøve med at fjerne alt "tilbehør" så som printer, scanner, netkort, lydkort, div. floppy,CD og DVD-dreve og USB support vil jeg nok også slukke for i bios. Så se om den er bleven hurtigere..Men- det er jo også lige det, haverslev siger ;-)

.....
Hent"RegScrubXP" fra nettet. I sektion: XP Tips & Tweaks finder du en 2-3 muligheder mere, hvad det nu kan være...
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 11:33 #14
nu er det prøvet igen med at tage alt fra der er muligt , samt med nye ram , og koblet til igen en efter en
af en eller anden grund forsvandt de fleste problemer , selvom det er det samme der er i igen nu , har ellers prøvet dette flere gange før
det eneste der umidelbart ikke har hjulpet er at den stadig finder printeren , og stadig nægter adgang
herefter har jeg fjernet alt der har med printeren at gøre og ville starte forfra med at instalere den , men nu kan den slet ikke virke , med det samme den tilsluttes kommer den med adgang nægtet 20-30 gange , uanset hvilken usb port jeg prøver
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 11:36 #15
Har du sp1 eller sp2 installeret ?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 11:39 #16
sp2 , men problemet har været der fra starten , startede med sp1 og hentede 1 opdatering af gangen , så alle er er med nu
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 11:42 #17
prøver at få den til at køre på en anden xp askine , for at se om det er printeren der ikke kan køre med xp
burde den kunne da det er en HP der kun er 1 år gammel
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 11:47 #18
Hmmm, det er sq mærkeligt, men prøv:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering > fjern alt under USB og genstart pc`en og lad den selv installere det hele igen.

Sp2 er lidt følsom, så måske en opdatering af dit bundkort drivere vil hjælpe, evt. også bios.  Du kender nog programmet, men her er det:
Hent programmet EVEREST Home Edition v1.51 som giver en masse oplysninger om din pc.
F.eks kan du klikke på Motherboard, klikke på chipset, nederst på siden kan der hentes opdateringer via producentens www. adresse.  http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en&pageid=3

Ellers ved jeg sq ikke lige med det USB halløj, her er lidt til fejlsøgningen:
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?view=da-dk&st=b&na=82&qu=usb+
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 13:06 #19
nu har jeg sikret mig at printeren er ok , den køre perfekt på den anden xp maskine
alt på denne maskine er opdateret , men den kommer stadig med at printeren ikke kan instaleres , adgang nægtet
har testet at usbporten virker , køre fint med anden hardware
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 13:32 #20
der må være et sted hvor man kan ændre det så jeg kan få adgang til at instalere driveren
det er kun printeren der er dette problem med det
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 16:37 #21
har nu forsøgt flere ting , inc anden software fra HP
det ser mest ud til at der er noget som win xp og HP der ikke kan sammen
alt fra HP vil ikke virke korekt , men alt andet vil
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 16:57 #22
men nu det ellers "fungere" kan det så ikke være ligemeget med den printer? :)
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 17:10 #23
det er ret iriterende at den kommer med ny hardware HVER gang der startes
og så er der et par af de pogrammer fra HP jeg bruger ret tit , og intet af det fra HP kan køre
har sendt en mail til HP nu , så ser vi om de kender det
Avatar billede kalp Novice
26. december 2004 - 17:14 #24
ahh sorry... tror kun den gjorde det når de var koblet til din PC
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 17:29 #25
den er altid koblet til , den bruges hver dag , og det er jo træls at skulle tage stikket ud hver gang , og så kommer den bare med det når stikket bliver sat i igen
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 21:22 #26
Er du sikker på at du installere med administrator rettighed `
Prøv evt. at oprette en ny admin. konto og installer.

Du er også sikker på det er den rigtige driver, og ikke noget NT halløj den installere.
Hvad hedder den HP printer.?
Jeg havde en HP USB scanner som ikke ville kører med HP`s egen XP driver, så fandt jeg en ældre driver til w2k og så kørte den bare.
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 21:37 #27
ja , jeg er admin , og har prøvet med både driver til 2000 og xp
det er en psc1210 all-in-one
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 21:52 #28
Måske skal du prøve at fjerne HP`s drivere og lade den starte op og installere XP`s drivere.  XP`s drivere er nok af nyere dato (den kom jo i sept/okt.)
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 21:58 #29
har været inde og slette alle streger der bare ligner noget fra HP , men stadig det samme , det sidste jeg prøvede var at instalere fra fejlsikker , der fik jeg lov til det halve
så nu venter jeg til svaret fra suporten ved HP , kommer , skal nok lade høre fra mig

er glad for alle forslag , men der er nok ikke mange jeg ikke har prøvet i forvejen , så det er ret frustrerende
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 22:01 #30
Har lige været rundt på HP`s side, men det har du nok også selv - ikke en masse der omhandler dette probs.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?dlc=da&lc=en&product=90764&lang=da&cc=dk&docname=bpu01862#N1047B
Avatar billede bredker Nybegynder
26. december 2004 - 22:07 #31
jeps der har jeg også været
har faktisk brugt over 3 timer bare på at prøve alt hvad jeg kunne finde der
Avatar billede haverslev Novice
26. december 2004 - 22:19 #32
Ja, så ej sq bange for, at jeg ikke har mere fra "idè" kassen - desværre.
Understøtter dit bundkort USB 2.0 ?
Kan huske et eller andet med at en boks der kommer op, hvis der kun understøttes 1.1 og siger noget med "du har tilsluttet en højhastigheds osv" vil du aktivere ???. og siger man nej, så registrere den ikke enheden mere (tror jeg nok det er)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
28. december 2004 - 03:16 #33
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?dlc=da&lc=en&product=90764&lang=da&cc=dk&docname=buu01859#N10011

I er da på rette spor, synes jeg.

Tog en smut til Tyskland, hvor samme problem blev løst ved at nøje følge instruktioner omkr. afinstallation (!) og geninstallation:

http://makeashorterlink.com/?V1A932C1A

Han bruger et systemgendannelsespunkt og installerer så en ny hentet
HP-softwarepakke.

Så læste jeg også, at ved installationen printeren _ikke_ skal være tilsluttet. Ikke før XP beder om det.
Avatar billede haverslev Novice
28. december 2004 - 11:54 #34
k. > jeg tror ideèn er god nok, men han har jo efter eget udsag "tæsket" rundt i HP`s sider i over 3 timer og prøvet alt hvad der står.
Se: bredker 26/12-2004 22:07:15
Avatar billede bredker Nybegynder
31. december 2004 - 11:29 #35
nu har jeg prøvet flere ting som jeg er blevet bedt om af HP support , men intet har hjulpet , det er endt med at de også har opgivet
den er dog kommet så langt at den kun kommer med ny hardware 1 gang pr opstart nu , så det må jeg jo leve med til der bliver råd til ny maskine
printer og scanne virker da også , skal bare en omvej for at bruge scanneren

haverslev og kalp : vil i lægge et svar , så deler i point , i har da gjort et ihærdigt forsøg på at hjælpe med det umulige
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 11:35 #36
Det var ærgeligt og så op mod et nyt år:/ Men glad for at høre at det har forbedret sig :)

Godt nytår:)
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2004 - 12:14 #37
Det er da en gang l..t, mærkeligt at ikke engang HP kan finde fejlen.
bredker, lige lidt på falderebbet, det er ikke sådan at stikket ikke kommer helt i bund, altså der er plads nok og/eller indkapslingen på stikket ikke "tvinger" stikket over til en af siderne.
Godt Nytår til alle ;)
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2004 - 12:15 #38
;o) glemte det som svar.
Avatar billede bredker Nybegynder
31. december 2004 - 12:26 #39
stikker er prøvet i andre indgange , og har også prøvet med andet usb kabel så det er også prøvet

i skal have mange tak for forsøget
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2004 - 13:03 #40
bredker > takker mange gange for karma ;o)
Avatar billede bredker Nybegynder
31. december 2004 - 13:05 #41
den er fortjent