Avatar billede odegaard Nybegynder
31. december 2004 - 13:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange server afviser indkomne emails

Jeg har sat en MX record til at pege på min Exchange 2003 server, for at få emails leveret direkte til serveren, i stedet for jævnligt at tømme en bunke POP3 servere. Jeg har tilføjet en MX record der peger på home.iter.dk, med laveste præference. Hvis dette skulle mislykkes sender den emailen til min udbyder (mail.iter.dk) eller til en MX backup. En NSLOOKUP giver følgende:
-----------------------------------------------------------------
iter.dk MX preference = 10, mail exchanger = mail.iter.dk
iter.dk MX preference = 20, mail exchanger = mxbackup.gratisdns.dk
iter.dk MX preference = 5, mail exchanger = home.iter.dk
-----------------------------------------------------------------
Resultatet er desværre at jeg ingen emails modtager overhovedet (hverken til den ene eller anden server).

Ved at telnette til serveren og forsøge at ligge en email, får jeg følgende:
454 5.7.3 Client does not have permission to submit mail to this server.

Er der nogen der har en idé om hvilke grunde der kan være til at Exchange afviser emails? Jeg har kørt email-wizard'en igennem og sat Exchange til at emails leveres direkte til serveren.
Avatar billede odegaard Nybegynder
31. december 2004 - 13:49 #1
Nevermind. Anonymous access var slået fra.
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2004 - 13:54 #2
Husk at acceptere dit eget svar hvis det virker nu !
Avatar billede drukkenbolden Nybegynder
05. januar 2005 - 14:49 #3
virker det nu ????