Avatar billede sgolsen Praktikant
08. januar 2005 - 21:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mio168 krydse lande grænser

Hjesa.
jeg ville høre om nogle havde erfaring med om man kan krydse lande grænser med mio168 uden og skulle skifte kort.
man kan fx ikke sætte ruten til hamborg hvis man er i dk
med det skandinaviske kort loadet.
så skal man loade det tyske kort men mangler så det danske
så man ikke kan finde ned til grænsen.
tænk hvilke besvær hvis man skal til spanien.
syns sgu det er lidt skod hvis det er sådan det er.
så hvis en har løsninen på hvordan man undgår det bøvl
ville det være ret cool.
Avatar billede guffis Nybegynder
08. januar 2005 - 23:09 #1
Hejsa
Ja det er skod det der med at krydse grænser - det kan mio 168 kun hvis du instalere major roads of europe - fra mio's egen side med downloads - og så er det kun hoved vejene der er med. Men det er den mulihed der er med mio 168 - af samme grund byttede vi vores til en pda med navigon4 den kan krydse landegrænser uden problemer

Hilsen guffis
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. januar 2005 - 10:59 #2
ja, navigon er vist en af de eneste/få der kan det nummer - og især hvis man laver egne kort :)

men som guffi siger så skal der hentes major roads og installeres. Det er så ikke dør til dør-guide.
Avatar billede micplus Nybegynder
09. januar 2005 - 15:48 #3
Er det ikke DestiNator3 der ligger på en mio168 ? Hvis ja, skulle det være muligt selv at klippe et par kort til.
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. januar 2005 - 15:56 #4
Der er MioMap (Xroad-"klon") eller en navigon-klon (Aldis Medion).
Har ikke selv MioMap inde pt. men har aldrig stødt på at kunne klippe som i Navigon.
Avatar billede micplus Nybegynder
09. januar 2005 - 16:22 #5
annikadk - ja det ser jeg nu. Men.. check screendumps på http://www.mio-tech.be/products/gps/168/default.asp - de ligner nu 100% den DestiNator jeg har liggende på min PDA !
Avatar billede sgolsen Praktikant
09. januar 2005 - 17:32 #6
okay det lyder øv man kan man ligge navigation 4 ind på mio 168 så.
Avatar billede annikadk Nybegynder
09. januar 2005 - 17:56 #7
Ved godt at destinator, xroad og miomap ser ens ud - det er bare ikke lykkedes mig at lave kort (eller lige at have set det var muligt - hvordan gør man i destinator? kan jo have overset det)

Nagigon og andre programmer der er beregnet til nagigation på PDAer kan også installeres på Mio'en.

(navigon og klonen på medion har også forskelle)