Avatar billede d_warma Nybegynder
09. januar 2005 - 12:47 Der er 8 kommentarer

Windows Eventviewer DCOM 10005 ved tjenesten wuauserv

Hej,

Jeg har en maskine der bliver ved med at genstarte.
Jeg har chekket eventvieweren og har fundet følgende fejl:
Fejlen "Denne tjeneste kan ikke startes i fejlsikret tilstand " opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten wuauserv med argumenterne "" for at køre serveren:
{E60687F7-01A1-40AA-86AC-DB1CBF673334}

Samtidig er der blevet dannet en dumpfil:
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x000000c2 (0x00000007, 0x00000cd4, 0x00010003, 0x821195c8). Et dump blev gemt i : C:\WINDOWS\Minidump\Mini010905-03.dmp.

Men jeg kan ikke læse dumpfilen da den står i en eller anden kode.

Fejlen er opstået efter jeg har skulle installere en 200GB harddisk og installeret SP2 som følge heraf.

Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvad jeg skal gøre?
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 12:51 #1
prøv at tryk start - kør og skriv

shutdown -a
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2005 - 12:52 #2
Du kan også prøve at højreklikke på Denne Computer vælge egenskaber.. vælge avanceret .. vælge indstillinger under  Start og Genoprettelse ... fjerne hak i genstart automatisk.
Avatar billede dr.m Nybegynder
09. januar 2005 - 12:52 #3
Try and disable the "windows update service".
If problem continues, uninstall sp2.
As long as you have the security updates then you are ok.
sp2 might not be compatible with one of your applications.
Avatar billede halifax Nybegynder
09. januar 2005 - 13:41 #4
Denne artikel fra Microsoft "How to gather information after a memory dump in Windows XP"
http://support.microsoft.com/?kbid=314084

beskriver hvordan en dumpfil kan læses med dumpchk.exe
"Using Dumpchk.exe to determine memory dump file information"

samt hvordan an med pstat.exe kan identificcere driveren, som mest sandsynlig er årsag til undtagelsestilstanden
"Using Pstat.exe to identify a driver"
Avatar billede haverslev Novice
09. januar 2005 - 13:45 #5
Evt. løsning:
Start > Kør > skriv cmd - OK
kommandoprompt vises på skærmen og der indtastes:
net stop wuauserv
cd /d%windir%\SotwareDistribution
rd /s DataStore
net start wuauserv
Avatar billede halifax Nybegynder
09. januar 2005 - 14:01 #6
wuauserv = Windows Update AutoUpdate Service er en del af den nyeste Windows Update i f.m. SP2

Fejlen 0x000000c2, eller blot 0xc2, er beskrevet i denne MS artikel
"Stop 0xC2 or BAD_POOL_CALLER"
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_czgw.asp

hvori bl.a. er angivet denne årsag
"A Stop 0xC2 message might also be due to failing or defective hardware. If a Stop message points to a category of devices (such as disk controllers, for example), try removing or replacing the hardware to determine if it is causing the problem."

Kan det være noget med fejl ced din disk controler, idet du netop vil installere en 200GB harddisk. Ved du om dit system er kapabel til at tage disk af den størrelse? - Tænker på 128GB barrienren som kræver understøttelse af 48-bit LBA.
Avatar billede d_warma Nybegynder
09. januar 2005 - 21:42 #7
hej halifax,
tak for input.
Jeg havde problemer med harddisken/128GB i windows ikke et bios problem. Da jeg ikke havde sp1 installeret var det meget logisk at forsøge at installere sp2. Og så kunne jeg formattere hele disken. Men hvis jeg kan formattere den, så er den vel 48LBA kompatibel. Er det muligt at jeg skal hente nye drivere til motherboardet?
Avatar billede halifax Nybegynder
10. januar 2005 - 00:25 #8
Ja, så er den 48-bit LBA OK. Men s'følglig skulle du lige have SP installeret. Tror ikke det er nødvendigt med nye drivere til bundkortet.