Avatar billede fxfxfx Nybegynder
11. januar 2005 - 16:16 Der er 6 kommentarer

Router lukker for adgang til printer

Vi sidder på et fælles hoved-LAN, bag en fælles hovedrouter. Dette LAN og denne hovedrouter deles af 70 virksomheder. Vi har et RJ45-stik i væggen der giver adgang til dette netværk. På dette netværk sidder en fælles printer og her er vores intertadgang.

Vi har sat vores egen lille router op på vores kontor og koblet en switch på. Alt virker fint, som før, pånær vores adgang til printeren på hoved-LAN'et.

Det er en DI-604 D-link router, der er sat op. Uden særlige indstillinger. Forbindelsen til printeren på hoved-ALN er bare væk.

Nogen gpde råd/løsninger?
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2005 - 16:27 #1
Grunden til at du ikke har adgang er fordi du er sådan set afskærmet fra deres netværk ! For at få adgang til deres printer skal du enten route dit netværk der ud eller have 2 netkort i en maskine, som så får en IP på jeres eget og en på deres !
Avatar billede fxfxfx Nybegynder
11. januar 2005 - 16:32 #2
hvordan router jeg vores lille-LAN ud til hoved-LAN, så vi får adgang til printeren?
Avatar billede leif Seniormester
11. januar 2005 - 16:50 #3
Hmm, det kan jeg ikke huske om du kan på en DI-604 ! Men vent og se om der ikke kommer en forbi der kan !
Avatar billede kenp Novice
12. januar 2005 - 10:27 #4
Det kan du ikke! med en d-link, men hvorfor har i sat en router op? kunne i ikke nøjes med en swich også evt. bede om flere ip-adresser (også sæt firewall på jeres computere)
Avatar billede fxfxfx Nybegynder
12. januar 2005 - 11:03 #5
Jo, vi kan godt nøjes med vores switch, men vi betaler for antal ip-adresser vi bruger. der er en prisstigning for os på 4500 ex. moms. Derfor vil vi gerne køre igennem en router og nøjes med en enkelt ip ;)

Det er bare sørens ubelejligt, at vi ikke kan få adgang til printeren...

Det undrer mig bare, at man ike kan give en ekstren ip-adresse (som printeren har) fuld adgang ind gennem routeren...
Avatar billede kenp Novice
12. januar 2005 - 11:09 #6
ja kan godt se at det er rimelig dyrt! men så skal du næsten bruge leif løsning! jeg ville dog lige modificer det lidt!

2 netkort i en computer som sidder direkte til stikket i væggen, indstallere printeren, vælg at dele printeren som en normal printer, og aktiver ICS (du kan se guide her www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo) så behøver du ikke routeren, og du har så en computer på som "server" så vil det kunne lade sig gøre.