Avatar billede scox Nybegynder
12. januar 2005 - 13:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fladskærm i stuen

Jeg er igang med at flytte sammen med tøsen og "vi" har besluttet at min pc skal gemmes så meget væk som muligt.
Så spørgsmålet er hvor ringe bliver mine spil når jeg:
  Sætter ca. 5m kabel på min skærm
  spiller med trådløs mus og tastatur.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 14:06 #1
Ja, de har det med at ville bestemme.

Jeg ved ikke hvad standarten siger, men jeg tror helt sikker, at den er kortere end 5 meter. Det betyder ikke nødvendigvis, at det ikke kan fungere med 5 meter kabel.

To understand why this occurs you must understand that the connection between your video card and most monitors is still an analog connection. What do we mean when we say "analog?" While it is true that the underlying basis behind all digital circuitry is a collection of analog components, a digital system only understands two discreet values. When you transmit a 1 digitally you'll get a 1 as your output, regardless of voltage fluctuations or any other phenomenon that occur during the transmission so long as the digital components can function properly. Whereas with an analog system, the possibility that a 1 could end up looking like a 0.935 or a 1.062 exists and thus introducing a level of uncertainty where the picture your video processor outputs won't necessarily be the same was what you see on your monitor.

Hvis dit kort har DVI udgang, og din skærm kan håndtere DVI, så undgår du at skulle andvende grafikkortets RAMDAC, da det så er et digital signal der kører på ledningen, og så er det helt sikkert ikke et problem med 5 meter kabel.
Avatar billede scb Praktikant
12. januar 2005 - 14:42 #2
De kan sagtens forlænge 5 eller 10 meter uden problemer, bare kablet er en ordentlig kvalitet.
Jeg har alle husets PC'er gemt væk i et køkkenskab, og mellem 5 og 10 meter kabel uden problemer.
Men regn med 200-400 Kr for et godt kabel på 5 m.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
12. januar 2005 - 14:45 #3
Men du skal nok regne med, også at forlænge mus og tastatur.
Men det fåes der også færdige kabler til.
5 meter er for langt til at trådløs mus og tastatur virker stabilt.
-SCB
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. januar 2005 - 15:02 #4
Du skal bare vide, jourfør det jeg skrev før, at med et analog signal på kablet, så vil billedet forringes jo længere kablet er.
Avatar billede scox Nybegynder
12. januar 2005 - 17:35 #5
Hehe tjaa nu ved jeg ikke ret meget om det her.
  Jeg skal have købt en fladskærm til formålet (ikke en odre men et forslag year right!! ;) ) så hvordan sikre jeg mig om den kan håndtere dvi?
Og hvilke kort ligeså (skal have nyt der også)
  P.S. Total fedt at folk skriver så hurtigt tilbage *letter på  hatten og takker*
Avatar billede scox Nybegynder
13. januar 2005 - 09:01 #8
Takker for rådene dragonknight!!
Avatar billede scox Nybegynder
13. januar 2005 - 09:06 #9
*lettere pinlig* Hvordan giver man points??
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. januar 2005 - 11:56 #10
Du beder den/de du vil give points om at lægge et svar, og til venstre markerer du det/deres navn/navne, og klikker på accepter, men giv nu lidt til til at lægge svar.

Du kan evt. læse her: http://expfaq.1go.dk
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2005 - 14:55 #11
Lukketid ? ? ? ? ?
Avatar billede scox Nybegynder
21. januar 2005 - 16:20 #12
Hehe nu tror jeg at jeg fangede den sry føler mig ret noob ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. januar 2005 - 17:22 #13
Ingen årsag, det kommer med tiden  ;-)