Avatar billede xvid Seniormester
20. januar 2005 - 11:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lidt hjælp til photoshop

Hej

Jeg bruger photoshop 5 og har et nemt spørgsmål som jeg ikke lige kan huske svar på og derfor håber jeg at I kan hjælpe

det drejer sig om at jeg på et eller andet tidspunkt har lavet lidt om og det som jeg ikke kan huske hvordan man laver om er hvordan får jeg en lige strej uden alle det trin

håber at i kan hjælpe
Avatar billede annettef Nybegynder
20. januar 2005 - 12:26 #1
Hvis du holder shift tasten nede imens du tegner din streg, så bliver den helt lige. Dette fungere selvfølgelig kun hvis du tegner en vandret eller lodret streg.

Håber dette var svaret på dit spørgsmål!

/Annette
Avatar billede xvid Seniormester
21. januar 2005 - 09:19 #2
kære annette

Tak for dit svar, det var dog ikke det at jeg mente, det jeg mente var at når jeg tegner et strej så ligner det noget der er tegnet i paint, hvor jeg vil gerne få det til at være et pænt strej, jeg håber at du forstå :-)
Avatar billede annettef Nybegynder
21. januar 2005 - 10:39 #3
Hej

Jeg ved ikke hvordan man tegner en streg uden at den bliver "hakket" i kanten i photoshop. Normalt når jeg skal tegne noget benytter jeg illustrator, da det bruger vektorer - hvilket giver helt rene linier og ikke noget med "hakker".

Så desværre kan jeg ikke hjælpe dig alligevel...

/Annette
Avatar billede black-bear Nybegynder
22. januar 2005 - 19:23 #4
Nu ved jeg ikke om det er dette du mener, men du har nok kommet til at vælge Brush Tool og det du vil bruge hedder Pencil Tool.
Du kan trykke SHIFT + B så skifter den i mellem disse to tools, eller så kan du højre klikke på din "tegne tool" firkant og vælge Pencil Tool.

Håber du forstår hvad jeg mener, og jeg håber jeg har besvaret dit spørgsmål

//Black-Bear