Avatar billede klud Praktikant
20. januar 2005 - 13:50 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Køb af Trådløs router

Hejsa eksperter.

Jeg står og skal til at anskaffe mig en trådløs router, men syntes at det er stor jungel at finde rundt i. Så det jeg gerne vil have hjælp til er hvilken en jeg skal vælge.
Mit behov er et stationær pc (kan det svare sig at køre trådløst eller kan jeg ligeså godt kable) + en bærbar, og måske engang imellem en af mine kammeriers bærbare.
Mine krav er
1. Ikke for høj pris
2. Nem at sætte op
3. 54mbps

Håber der er nogen der gider at tage sig tid til at svare.
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 14:02 #1
den er nem :-)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37318
den der skal du købe, nem at sætte op - en af de bedste med henhold til rækkevide - indbygget 4 ports switc (så du slipper for at købe trådløst til den stationære)
lisvarig garenti
håber det hjælper
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. januar 2005 - 14:21 #2
Jeg vil nu anbefale linksys: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18516
Den er kanon og meget let at sætte op.

Hvis man vil kan man endda køre en alternativ firmware på den, der giver ekstra muligheder.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. januar 2005 - 14:25 #3
Linksysen fås også i en udgave med speedbooster, der angiveligt skulle øge hastigheden med op til 35%: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=92983
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. januar 2005 - 14:33 #4
og herfra et andet bud, jeg har gode erfaringer med netgear
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38805
mht den stationære ville jeg meget overveje er kabel, men jeg er også lidt konservativ
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 14:44 #5
vil du betale lidt mere for at få bedere hastighed og rækkevide så skal du købe den her : http://www.belkin.com/networking/report.html
der er en 800% bedere dækning end linksys og betydelig hurtigere end noget som linksys eller netgear kan tilbyde i dag.
men prøv da at bestille begge dele hjem og så sammenlign. du har jo 14 dages retur ret når du køber over nettet
Avatar billede klud Praktikant
20. januar 2005 - 19:03 #6
Hejsa. Jeg har købt en DI-614+ godt nok kun 11mbps men den kostede kun 300, er det ikke et godt nok køb, eller mener i det er værd at ofre lidt mere.
Jeg deler pointene imellem jer, men smid lige et svar jer der ikke har gjort det.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. januar 2005 - 19:09 #7
jeg har selv købt flere 11mbit fra netgear, og er glad for dem. til internet er det jo mere end rigeligt. svar herfra :-)
Avatar billede kenp Novice
20. januar 2005 - 22:30 #8
gosvig -> ja hvis du køber pre-n fra belkin, så er du bare ikke sikker på at det i det hele taget kommer til at virke med noget andet!
Avatar billede gosvig Nybegynder
20. januar 2005 - 23:48 #9
har talt med importøren, og han lovede mig at det vile virke sammen med "alm." kort. men jeg kan fortælle dig om det gør i morgen. den skulle gerne ligge i posten kl. 11:00 (meeeen er før levet snydt)
Avatar billede kenp Novice
21. januar 2005 - 09:38 #10
ja du kan da godt bruge et alm. men så får du ikke bedre dækning eller noget ;)
Avatar billede gosvig Nybegynder
21. januar 2005 - 10:37 #11
20% bedere dækning med et alm. net kort - men har også bestilt et netkort