Avatar billede neander Nybegynder
20. januar 2005 - 18:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SQL sætning i global.asa

Hvor placerer jeg en kode i global.asa (SQL = "SELECT * FROM.....) , som går ned i databasen og ændrer nogle ting hver gang serveren genstarter?

Sådan ser min global.asa ud nu:

<script language=vbscript runat=server>
SUB Application_OnStart
END SUB

SUB Application_OnEnd
END SUB

SUB Session_OnStart
END SUB

SUB Session_OnEnd
END SUB
</script>
Avatar billede a1a1 Novice
20. januar 2005 - 19:15 #1
SUB Application_OnStart
END SUB

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
20. januar 2005 - 19:16 #2
(ind imellem)
SUB Application_OnStart
strSQL = ""
osv.
osv
END SUB
Avatar billede a1a1 Novice
20. januar 2005 - 19:17 #3
Den gør det så når computeren starter, hvis det skal være når den slukker (eller iis genstarter) skal det være i:

SUB Application_OnEnd

END SUB

;o)
Avatar billede neander Nybegynder
20. januar 2005 - 19:26 #4
hvad er forskellen på session og application?
Avatar billede a1a1 Novice
20. januar 2005 - 19:40 #5
session er når en bruger går ind på din side, der kan du skrive noget om brugeren f.eks. kan du skrive brugerens ip og tid i din database.
Det er lidt ander ledes med session end, den timer først ud når der ikke har været aktivitet i 20 min (standard), eller at sessionen er blevet lukket f.eks. fra en logud side (session.abandon) (men ikke hvis han bare lukker browseren)

;o)
Avatar billede neander Nybegynder
20. januar 2005 - 19:44 #6
jeg ved godt hvad en almindelig session er... men når jeg skriver mit databasekald i application i global.asa, er application så lig med serveren eller hvad?
Avatar billede a1a1 Novice
20. januar 2005 - 20:02 #7
nej den pågældende iis application ~ website
Avatar billede a1a1 Novice
20. januar 2005 - 20:04 #8
og application onstart sker også først når den første bruger går ind på websitet (starter applikationen)
Avatar billede neander Nybegynder
20. januar 2005 - 20:05 #9
så hvis mit databasekald skal skrives der hvor der sker noget når serveren går ned, så er det altså smartest jeg skriver det i SUB Application_OnEnd - END SUB?

det drejer sig om nogle hak i en database, som fortæller om folk er online eller ej... disse hak skal nemlig fjernes. Temmelig vigtigt...
Avatar billede a1a1 Novice
20. januar 2005 - 20:15 #10
hvis serveren går ned er det surt show :o)

Men du kan sætte alle ikke online i starten af både i application onend og onstart

;o)
Avatar billede neander Nybegynder
20. januar 2005 - 20:35 #11
super, tak skal du ha