Avatar billede andersj Nybegynder
21. januar 2005 - 15:37 Der er 1 kommentar

Server Firewall?

Hejsa

Håber nogen kan hjælpe mig med den her.

1. Jeg har en server hvor jeg har en Dlink 604 som router.
2. Jeg har en client pc, som og er bag en router.

På min server, har jeg et server program som køre.
På min client pc, har jeg et program som skal snakke med programmet på serveren.

Men den fryser, og det har jeg så fundet ud af at serveren sender sin intern IP, med over til min client pc, og det funker jo ik, da min client pc også køre locale iper, så den søger jo bare mit netværk for ip'en.....

Er der nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre? for at min server viser den externe IP.

Hvis jeg kunne købe en hardware firewall kunne det være bedst, men jeg ved ikke lige hvilken en det skulle være, da jeg ikke har så meget forstand på dem.....

Håber i kan hjælpe mig.....

PS. Jeg har åbnet alle de porte som skal bruges + Jeg vil ikke ha en software firewall på min server det skal være hardware.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. januar 2005 - 17:04 #1
Jeg kan ikke svare på den første del af dit spørgsmål uden at vide hvilken server og client applikation vi taler om. Det er jo disse applikationer der håndtere sending af IP m.m.

Mht hardware firewall  ville jeg nok kikke på en Cisco Pix. Forholdet mellem pris og ydelse er rigtig fornuftigt.