Avatar billede kragekjaer Praktikant
23. januar 2005 - 16:21 Der er 19 kommentarer

Windows xp service pack 2 sikkerhedsproblem?

Jeg har lavet en applikation som modtager data fra en aspx-fil. Det virker fint på alle maskiner undtagen de maskiner som har XP service pack 2 installeret. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede wilweb Nybegynder
23. januar 2005 - 17:52 #1
Er XP's firewall som kommer med SP2 aktiveret?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
23. januar 2005 - 17:55 #2
Det skulle helst ikke komme an på det, for man kan jo ikke tjekke alle verdens brugere for det.
Avatar billede wilweb Nybegynder
23. januar 2005 - 18:10 #3
næ det har du da helt ret i, men SP2 laver nu nogle underlige ting.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
23. januar 2005 - 18:28 #4
Point til dem med service pack 2 der går ind og tester følgende får points:

http://ml.ed.dk

- vælg et fag til venstre
- vælg et IKKE obligatorisk fag
- klik Medtag i katalog
- klik på fanen vis mine fag
- tryk Gem mine fag, log ind med ligemeget hvad og tryk Opret mig

Hvad sker der?

Nogle siger at den bare står med "Henter data..."
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. januar 2005 - 18:33 #5
Det virker fint hos mig også hvis jeg lukker vinduet og logger ind igen så står min cylindertæt... stadig som fag.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
23. januar 2005 - 18:36 #6
Tak, har du SP2 til XP, nikolajdu?
Avatar billede steelman Novice
23. januar 2005 - 18:36 #7
Virker også fint hos mig :-)
Avatar billede kragekjaer Praktikant
23. januar 2005 - 18:37 #8
Det er vigtigt for mig at vide om I har SP2 til XP
Avatar billede steelman Novice
23. januar 2005 - 18:38 #9
Jeps. Windows XP pro SP2 :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. januar 2005 - 18:40 #10
yes yes ditto
Avatar billede gammelhat Nybegynder
23. januar 2005 - 18:42 #11
SP2, virker fint under firefox
Avatar billede wilweb Nybegynder
23. januar 2005 - 21:01 #12
Samme her SP2, med firefox
Avatar billede kragekjaer Praktikant
23. januar 2005 - 23:38 #13
"Nu er der et par stykker som siger at der ikke er problemer med SP2 vs. Flash. Til det skal det jo lige siges at jeg godt kan få det til at virke med mellemrum, dvs. måske 4 ud af 10 gange, så det kan være et tilfælde at disse personer har fået et positivt resultat??"

Kan jeg få Jer til at prøve et par gange? Så vil jeg være meget taknemmelig.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. januar 2005 - 00:22 #14
well heller ingen problemer denne gang
Avatar billede andersdp Nybegynder
24. januar 2005 - 06:11 #15
virker også her
Avatar billede Shasim Novice
24. januar 2005 - 11:07 #16
har også prøvet et par gange - ingen problemer :) Flot side iøvrigt.
Avatar billede steelman Novice
24. januar 2005 - 12:03 #17
Har tjekket et par gange nu - overhoved ingen problemer. Og ja - KANON flot side!!
Det eneste der kan være er, hvis man fx. får trykket "login" inden siden er hentet helt ind... men minimum problem...
Avatar billede wilweb Nybegynder
24. januar 2005 - 22:22 #18
virker hver gang hos mig testet med Opera + firefox Windows XP pro SP2 DK
Avatar billede ulriklolk Nybegynder
24. januar 2005 - 22:29 #19
virker fint på en xp pro sp2 dk