Avatar billede mr_webber Nybegynder
24. januar 2005 - 14:04 Der er 12 kommentarer

Internet Browser - Hvilken?

Jeg leder efter en helt specielt Internet Browser.
Det er den som er med i reklamerne for www.pengeautomaten.dk
Til dem der ikke har set den reklame, tryk på nedestående link.

http://www.pengeautomaten.dk/wmv/pengeautomaten_anlaeg.mpg

Håber der er nogen som kan hjælpe med hvilken Internet Browser der bliver brugt..

Mvh: Mr Webber
Avatar billede kox Nybegynder
24. januar 2005 - 14:10 #1
det ligner den applerne kører med, safari tror jeg den kaldes...
Avatar billede mr_webber Nybegynder
24. januar 2005 - 14:13 #2
Okay.. Kan du give et lidt mere Specifik svar? Vil det sige jeg ik kan køre med det net på min alm. PC?
Avatar billede kox Nybegynder
24. januar 2005 - 14:20 #3
http://www.apple.com/safari/ det ligner ihvertfald den på billedet. og nej desværre de laver den ikke til pc (som de gør med deres musikafspiller itunes, genialt iøvrigt). jeg ville skifte fra microsofts internet explorer for noget tid siden og var meget lun på safari, men desværre...
det endte med firefox fra mozilla istedet. den er jeg utroligt glad for.
men jeg ved selvfølgelig ikke hvorfor du spørger, men går ud fra du er interesseret i et alternativ til IE??
Avatar billede mr_webber Nybegynder
24. januar 2005 - 14:22 #4
Det er nemlig det jeg er.. Er ved at blive godt træt af IE.. Men jeg vil lige prøve at downloade Firefox istedet.. Og se om det er noget jeg kan bruge til noget.. Jeg giver dig dine fortjente point om lidt :)
Avatar billede kox Nybegynder
24. januar 2005 - 14:32 #5
jaja det med point når vi nok :o)
www.mozilla.org (du kan hente den på dansk)
ardre alternativer er www.netscape.com og www.opera.com men dem har jeg ikke erfaringer med.
til firefox kan du hente forskellige extensions som hjælper med surfningen i det daglige. de er lavet af andre brugere som lige synes der manglede en feature og har gjort denne tilgængelig for alle f.eks. her: https://addons.update.mozilla.org/?application=firefox
Avatar billede kox Nybegynder
24. januar 2005 - 14:38 #6
den eneste ulempe jeg er rendt ind i med firefox er at ikke alle sider vises korrekt. det er noget med at ie viser noget kode forkert ifølge den standard der er vedtaget, ie gætter sig til hvad der menes, men mange udviklere bare laver siden så den vises korrekt i ie.
af rent principielle grunde gør jeg webmasteren opmærksom på at siden ikke vises korrekt i firefox når jeg støder på det, synes det er lidt problematisk at næsten alle anvender microsofts produkter.
men du kan hente en extension der gør at du ved højreklik på en side kan vælge at få siden vist i ie istedet hvor det er nødvendigt.
klart at jo flere 'vi' bliver jo flere bliver nødt til at tage hensyn til standarderne...
Avatar billede mr_webber Nybegynder
24. januar 2005 - 14:38 #7
Jeg må sige at det faktisk er en rigtig Najs browser.. Er lige igang med at hente det forskellige Skin updates.. Alt for fedt man kan det..
Avatar billede kox Nybegynder
24. januar 2005 - 14:52 #8
ieview kan du hente her: https://addons.update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&version=1.0&os=Windows&numpg=50&id=35
jeg bliver simpelthen også nødt til at anbefale foxytunes som lægger alle kontrolknapperne fra dit musikprogram ind et sted (efter eget valg) i browseren. det kan hentes her:
https://addons.update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&version=1.0&os=Windows&numpg=50&id=219
Avatar billede mr_webber Nybegynder
24. januar 2005 - 15:05 #9
Det der Foxytunes.. Hvor skal det ligges ind henne når det er downloadet?
Avatar billede kox Nybegynder
24. januar 2005 - 15:13 #10
mener da det biler derudad af sig selv
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. januar 2005 - 15:16 #11
foxytunes kommer i bunden af din browser nede i stauslinien, her kan du også vælge hvilken afspiller den skal hente informationer fra.
Avatar billede FrederikFjordbak Nybegynder
19. december 2011 - 16:54 #12
Safari kan også sagtens installeres på en pc, og det køre faktisk også meget godt, bruger det selv på min bærbare pc.