Avatar billede eamc Nybegynder
29. januar 2005 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samsung 997MB Vs. Samsung 957MB

Jeg er på udkig efter en ny skærm og har efter lidt undersøgelse fundet fremt til 2 skærme der matcher mine kriterier:

Samsung 997MB
Samsung 957MB

De eneste krav jeg rigtig havde var, at det skulle være en god CRT skærm til en rimelig pris (ca. 2000kr), og jeg fik at vide at Samsung var et pålideligt kvalitetsmærke. Skærmen skal gerne kunne klare gaming og andre normale opgaver samt også være  i sort/sølv design - jeg nægter at have en hvid skærm til resten af min sorte pc!

Spørgsmålet er så nu hvilken en af de to ville være det bedste køb? Jeg læner mig mere opad 997'eren da den er mindre, efter min mening ser flottest ud og ser ud til at kunne det samme som 957'eren. Jeg ved dog kun lidt om skærme, så hvis jeg har taget grusom fejl må i meget gerne informere mig. Jeg har også hørt rygter om at Samsungs 99x serie er notoriske for at lave hyletoner - kan det bekræftes? I så fald, gælder det så også 997MB'eren da den er "ny" (ifølge edbpriser.dk)?

Sidst, hvis i har en anden CRT-skærm der matcher kriterierne, og som i mener ville være et endnu bedre køb så sig det endelig!

Mange tak,
Eric
Avatar billede chalde Seniormester
29. januar 2005 - 15:27 #1
Da jeg i sin tid skulle have ny skærm, stod mit valg mellem lg f900p og samsung syncmaster 959nf. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21864
http://www.eksperten.dk/spm/382922
http://www.eksperten.dk/spm/383008

Mit valg blev samsung.
"Som jeg skrev i et af de andre spørgsmål:
Kiggede også på f900p da jeg skulle have ny skærm, da den så mere lækker ud.
Men det snyder. Tasterne til menuen er meget plasticagtige og dårlige at trykke på, tror at de ryger hurtigt, og selve menuen er dårligere og mere besværlig end 959nf.
Desuden synes jeg at billedet buede en smule indad (så på 3 stk i forskellige butikker) på f900p, hvilket det ikke gør på 959nf.
Ang max opløsning, så har 959nf og f900p den samme (2048x1536). Tror der er skrevet forkert på edbpriser. Samsung skriver kun max opl. til 1600x1200, men det er max flimmerfrit (85hz), derover ryger hz under 85.
Hvis du er til tysk, så er der en test af 19" crt skærme hvor både 959nf og f900p indgår http://www.tomshardware.de/display/20021206/ og 959nf får mere ros end f900p."
Avatar billede chalde Seniormester
29. januar 2005 - 15:33 #2
Ovenstående er postet i et andet spørgsmål om køb af skærm for et stykke tid siden.
Min skærm er nu godt 1½ år gammel, og jeg ka stadig ikke sætte noget negativt på den.

Men ka nu se, at jeg ikke lige fik læst det med at den skulle være sort :-( sry
Evt kig på LG f900p, men den er desværre lidt dyere.
Avatar billede eamc Nybegynder
29. januar 2005 - 15:45 #3
Ja lidt over min budget desværre :( jeg har kun et skodjob som flaskedreng så det er begrænset hvor mange penge jeg har :P! Farmand giver også et lille tilskud, men det er med den forudsætning at prisen er MAX 2000 - han vil ikke høre tale om noget over, og vil helst se at jeg vælger noget billigere...

Jeg har også hørt gode ting om 959nf, men den findes uheldigvis ikke i sort!

Ud fra 957MB og 997MB kan du udpege hvilken ville være bedst? Og jeg er også meget nysgerrig mht. det med hyletonerne :S - er det noget du besidder noget viden omkring?

Tak ellers.
Avatar billede chalde Seniormester
29. januar 2005 - 15:56 #4
Inden skærmen bliver varm (tager ca 5min) kan der godt være en svag summen, men den forsvinder derefter. Ang standby, så laver dioden en svag lyd. Jeg har den aldrig i standby. Enten er den tændt eller slukket, så ingen gener hos mig.

Ang de 2 skærme, så har 997MB et lavere strømforbrug, nyere version af magicbright og highlight zone (samt et par andre funktioner), er en smule lettere (19" skærme er nogle tunge sataner).
Af de 2 ville jeg vælge den nyeste model.
Avatar billede eamc Nybegynder
29. januar 2005 - 16:53 #5
Okay tak :)

Er der andre der har noget råd? evt. nogle der har erfaring med 997MB'eren?

Ville være rart med lidt input fra forskellige, har lidt svært ved at træffe mit valg når jeg kun er blevet rådgivet af 1 person...
Avatar billede lede Nybegynder
30. januar 2005 - 13:53 #6
957MB er udgået (enkelte på lager hist og pist) 997MB er afløseren.
Så det er vel bare at gå efter den nye....
Dejlige skærme !
Avatar billede eamc Nybegynder
30. januar 2005 - 19:06 #7
okay tak :) tror jeg har truffet et valg