Avatar billede gmusik Novice
02. februar 2005 - 12:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med programtest i Qmail

Hej!

Når jeg kører en virustest i Qmail,  får jeg denne fejlmelding her:

[root@localhost contrib]# ./test_installation.sh -doit
QMAILQUEUE was not set, defaulting to /var/qmail/bin/qmail-scanner-queue.pl for this test...

Sending standard test message - no viruses...
done!

Sending eicar test virus - should be caught by perlscanner module...
qmail-inject: fatal: qq temporary problem (#4.3.0)
Bad error. qmail-inject died

Jeg har lige installeret Redhat Fedora Core 3,  og lagt Qmail ind, den starter fint, både sender og modtager,  men når jeg tester virusdelen, som er Clamav, får ovenstående melding  ....... er der nogen der kan give mig et tip om,  hvad og hvor fejlen er  ......... før jeg begynder forfra.

Mvh.

Gmusik
Avatar billede gmusik Novice
03. februar 2005 - 22:28 #1
Jeg svarer mig selv,  for at lukke spørgsmålet ....jeg havde editeret i denne fil, "qmail-scanner-queue.pl, og det er åbenbart problematisk .......... derfor dette her:

chmod u+s qmail-scanner-queue.pl

Så virkede det hele !!
Avatar billede gmusik Novice
03. februar 2005 - 22:29 #2
lukker