Avatar billede curtle Nybegynder
05. februar 2005 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pænt Lang Hijack This Log

Hej!
Jeg er der nogen der vil tjekke den her lange log?
Det er en af mine venners PC. Jeg tænkte der nok var en masse skidt.

Her er den:

Logfile of HijackThis v1.99.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\Netserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe
C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\G001-1.0.24.0\gnotify.exe
C:\Apps\Powercinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\MessengerDiscovery\MessengerDiscovery.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\JENSPE~1\LOKALE~1\Temp\Rar$EX00.812\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.tldlpfmnkdxejw.biz//euUb_KrJgoiRw6IdgBvEHTZvFetZs1L3Dlo8DaXMX3vo34Yc4hsESfrqeRQY3nh.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.gmail.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = wmplayer.exe //ICWLaunch
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Packard Bell
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
N3 - Netscape 7: # Mozilla User Preferences

/* Do not edit this file.
*
* If you make changes to this file while the browser is running,
* the changes will be overwritten when the browser exits.
*
* To make a manual change to preferences, you can visit the URL about:config
* For more information, see http://www.mozilla.org/unix/customizing.html#prefs
*/

user_pref("aim.session.firsttime", false);
user_pref("browser.activation.checkedNNFlag", true);
user_pref("browser.bookmarks.added_static_root", true);
user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgrammer%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src");
user_pref("browser.startup.homepage_override.mstone", "rv:1.7.2");
user_pref("dom.disable_open_during_load", true);
user_pref("intl.charsetmenu.browser.cache", "UTF-8, ISO-8859-1");
user_pref("network.cookie.prefsMigrated", true);
user_pref("prefs.converted-to-utf8", true);
user_pref("privacy.popups.first_popup", false);
user_pref("security.warn_submit_insecure", false);
user_pr
N3 - Netscape 7: # Mozilla User Preferences

/* Do not edit this file.
*
* If you make changes to this file while the browser is running,
* the changes will be overwritten when the browser exits.
*
* To make a manual change to preferences, you can visit the URL about:config
* For more information, see http://www.mozilla.org/unix/customizing.html#prefs
*/

user_pref("aim.session.firsttime", false);
user_pref("browser.activation.checkedNNFlag", true);
user_pref("browser.bookmarks.added_static_root", true);
user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgrammer%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src");
user_pref("browser.startup.homepage_override.mstone", "rv:1.7.2");
user_pref("dom.disable_open_during_load", true);
user_pref("intl.charsetmenu.browser.cache", "UTF-8, ISO-8859-1");
user_pref("network.cookie.prefsMigrated", true);
user_pref("prefs.converted-to-utf8", true);
user_pref("privacy.popups.first_popup", false);
user_pref("security.warn_submit_insecure", false);
user_pr
O1 - Hosts: 12.129.205.209 search.netscape.com12.129.205.209 sitefinder.verisign.com
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_3_16_0.dll
O2 - BHO: ICOOExternal Class - {0519A9C9-064A-4cbc-BC47-D0EACD581477} - C:\Programmer\ICOO Loader\addons\icooue.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: ICOODManager Class - {465A59EC-20E5-4fca-A38A-E5EC3C480218} - C:\Programmer\ICOO Loader\addons\icoou.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {9A175756-27AF-38EE-87B7-0B437BCBB38A} - C:\PROGRA~1\DRAWGL~1\Open Logo.exe (file missing)
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: (no name) - {C1D4A2F0-BA71-3CB6-D18E-10A5BF1E2B46} - C:\DOCUME~1\JENSPE~1\APPLIC~1\DRAWGL~1\Open Logo.exe
O2 - BHO: NTIECatcher Class - {C56CB6B0-0D96-11D6-8C65-B2868B609932} - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTIEHelper.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_3_16_0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] "C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] C:\Program Files\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mm_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\G001-1.0.24.0\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "c:\Apps\Powercinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [NetLimiter] C:\Programmer\NetLimiter\NetLimiter.exe /s
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerDiscovery] C:\Programmer\MessengerDiscovery\MessengerDiscovery.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Iso stupid] C:\DOCUME~1\JENSPE~1\APPLIC~1\THEPOK~1\TWO ATOM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O8 - Extra context menu item: Download alle med Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddList.html
O8 - Extra context menu item: Download med Net Transport - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTAddLink.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\PartyPoker.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\PartyPoker.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'nclsp.dll' missing
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab28177.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab30149.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab27571.cab
O16 - DPF: {30528230-99F7-4BB4-88D8-FA1D4F56A2AB} (YInstStarter Class) - http://us.dl1.yimg.com/download.yahoo.com/dl/installs/yinst20040510.cab
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab27571.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4363/mcfscan.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab28177.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Proxy Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPxySvc.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Net Control 2 Server - VAP software - C:\WINDOWS\System32\Netserv.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Accounts Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\NISUM.EXE
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 13:25 #1
Jeg kigger lige på den ..
Avatar billede curtle Nybegynder
05. februar 2005 - 13:25 #2
Tak for det!:D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 13:40 #3
Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

og disse:
http://cexx.org/lspfix.zip
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe

Afinstaller Messengerplus 3 i tilføj/fjern programmer.

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.tldlpfmnkdxejw.biz//euUb_KrJgoiRw6IdgBvEHTZvFetZs1L3Dlo8DaXMX3vo34Yc4hsESfrqeRQY3nh.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = wmplayer.exe //ICWLaunch
O1 - Hosts: 12.129.205.209 search.netscape.com12.129.205.209 sitefinder.verisign.com
O2 - BHO: (no name) - {9A175756-27AF-38EE-87B7-0B437BCBB38A} - C:\PROGRA~1\DRAWGL~1\Open Logo.exe (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {C1D4A2F0-BA71-3CB6-D18E-10A5BF1E2B46} - C:\DOCUME~1\JENSPE~1\APPLIC~1\DRAWGL~1\Open Logo.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [MessengerPlus3] "C:\Programmer\Messenger Plus! 3\MsgPlus.exe" /WinStart
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\BackWeb-8876480.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Iso stupid] C:\DOCUME~1\JENSPE~1\APPLIC~1\THEPOK~1\TWO ATOM.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'nclsp.dll' missing
O23 - Service: Net Control 2 Server - VAP software - C:\WINDOWS\System32\Netserv.exe

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\PROGRA~1\DRAWGL~1
C:\DOCUME~1\JENSPE~1\APPLIC~1\THEPOK~1

Filer:
C:\WINDOWS\System32\Netserv.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt

----------------------------------------------------
Kør nu LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart.
Hvis internettet ikke virker, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
----------------------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede curtle Nybegynder
05. februar 2005 - 15:52 #4
Hej igen!
Vi nåede ikke at blive helt færdige men vi fik da fjernet en del skidt.
E-scan fandt 30 virusser og slettede de fleste af dem.
Min ven skulle til LAN nu men tak for hjølpen
Avatar billede curtle Nybegynder
05. februar 2005 - 15:56 #5
Nå... Hjælpen*
Vi fik også fjernet dem i hijackthis, men jeg kan desværre ikke komme med en ny log til dig nu for han er kørt.
Vi kørte LSP-Fix og Winsockfix, internettet virker fint nu.

Men når jeg trykker accepter svar sker der ikke noget.:S
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. februar 2005 - 16:12 #6
Ok, jeg har fået point, og tak for dem.

Når han kommer tilbage fra LAN skal i være velkomne til at lægge en ny log, så vi kan checke at alt er iroden.