Avatar billede elkrog Nybegynder
07. februar 2005 - 12:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bærbar vil ikke tænde.

Hej eksperter

Jeg er den (u)lykkelige ejer af en ellers dejlig Dell Inspiron bærbar, men den er desværre gået helt i sort.

Når jeg tænder den lyser power-led, blæseren starter og den lyder som om den starter op, men efter 3-4 sekunder slukker den igen.
Skærmen forbliver sort.

Jeg har prøvet både med batteri og uden batteri kun tilsluttet stikkontakt, men der er ingen forskel, så det er nok ikke problemet.

Nu har jeg lige prøvet at tage harddisken ud, når jeg så vil starte den gør den nøjagtig det samme, kan det være harddisken der er stået af?

Eller hvad kan der være galt?

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 12:42 #1
Hvis skærmen er sort gennem hele forløbet kan det tyde på defekt grafikkort.. det let svært at gøre noget ved det
Avatar billede elkrog Nybegynder
07. februar 2005 - 12:46 #2
Det lyder sådan set meget fornuftigt, for det skete midt i et spil!
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 12:51 #3
Har du stadig garanti på den?
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 12:52 #4
Du kan prøve følgende.. tilslut en ekstern skærm til den.. er der ikke billede i den heller så tyder det endnu mere på det er grafikkortet
Avatar billede elkrog Nybegynder
07. februar 2005 - 12:54 #5
Den er 1 år og 14 dage gammel, så garantien er selvfølgelig lige ophørt.
Jeg har prøvet at tilslutte en ekstern skærm, men der er desværre heller intet billede.
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 12:57 #6
men du har 2års reklamationsret så hvis du er heldig:)

Du kan vente på andre bud, men jeg føler mig rimelig sikker på det er dit grafikkort der er røget. Det uheldige ved dette er, at det er integreret i bundkortet så det kan ikke engang betale sig at udskifte det. Men måske er du heldig at de bare er ram(men tyder ikke på det) eller en løs forbindelse.
Avatar billede elkrog Nybegynder
07. februar 2005 - 13:03 #7
Nu har jeg ihverfald skrevet til Dell, så må vi se hvad de siger.
Avatar billede kalp Novice
07. februar 2005 - 13:06 #8
Fint:) krydser da fingrer:)
Avatar billede dasch87 Nybegynder
07. februar 2005 - 15:09 #9
Hey jeg ville bare lige sige at jeg har haft brændt mit bundkort af på min laptop.., og det kan altså godt svare sig at få bundkortet udskiftet.., det kostede omkring 800,- for mig.., det var godt nok ikke en dell og jeg var dækket af garantien så jeg skulle ikke betale noget..! men jeg fik regningen og den lød på lidt over 800,-
Avatar billede elkrog Nybegynder
08. marts 2005 - 21:32 #10
Undskyld jeg har glemt at afslutte dette spørgsmål.

Jeg skrev en mail til Dell om problemet mandag aften, onsdag morgen kom der en flink mand og skiftede bundkortet, uden beregning.

Kalp, hvis du vil have points, så læg et svar.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2005 - 21:58 #11
kommer her

heldig din forsikring dækkede:o)