Avatar billede don-john Nybegynder
09. februar 2005 - 10:34 Der er 10 kommentarer

Ikke alle ikoner loades?

Hej Eksperter,

Jeg har lige et hurtigt lille spørgsmål, som ikke burde tage så meget tid. Men gennem det sidste stykke tid har WindowsXP ikke loadet alle de ikoner det burde ved opstarten, hvad angår dem nede ved siden af uret. Hvis jeg åbner Task Manager kan jeg dog se at selve programmerne er startet, men deres ikoner loades kun engang imellem. Det drejer sig primært om SpywareGuard, mit lydkorts konfiguration samt et nvidia-ikon (de er naturligvis alle sat til at anvende disse ikoner). ENkelte gange driller det også med MacAfee VirusScan. Jeg har også forsøgt at geninstallere de pågældende ting, dog uden forbedringer. Jeg ved godt at man til tider kan opleve at ikke alle ikoner loades, men hos mig er det nærmere reglen end undtagelsen - man skal være heldig for at de loades! Det er ikke ligefrem noget stort problem, men...

Har nogen et bud på hvad dette kan skyldes, og om jeg kan gøre noget ved det? Det håber jeg :)

På forhånd tak!
Avatar billede minifido Nybegynder
09. februar 2005 - 10:44 #1
nu er det ikke fordi xp gemmer dem??
den kan jo gemme dem der ikke bruges..
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
09. februar 2005 - 11:05 #2
For lige at følge op på minifido: har du klikket på den hvide pil til venster for taskbar?
Avatar billede falster Ekspert
09. februar 2005 - 14:37 #3
Har oplevet noget lignende i W2000. For visse taskbarikoner virker det tilfældigt(?) fra gang til gang, om de dukker op.

For mig er det ikke det store problem, så jeg har ikke rodet særlig meget med det. Men jeg mener, at nogle af disse mange (free) startup managers o.l., der findes på nettet, kan indstille rækkefølge for startprogrammerne - og den vej kan det vist løses.
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
09. februar 2005 - 14:43 #4
Hvis du vælger 'egenskaber' for start-menuen, og så på 'Processlinie'-fanebladet, og 'Tilpas' vil du kunne se hvilke ikoner der kommer frem, og du kan slå visning til og fra.
Avatar billede falster Ekspert
09. februar 2005 - 14:43 #5
Mig igen. Det var sådan nogle, jeg tænkte på:

StartRight http://www.joejoesoft.com/sr.php
Startup Delayer http://www.r2.com.au/software.php?page=2&show=startdelay
Avatar billede minifido Nybegynder
09. februar 2005 - 15:01 #6
vi ved jo ikke om det er det der gør det..
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
09. februar 2005 - 15:12 #7
Nej - OK, godt ord igen. Men nu har don-john da noget at vælge imellem. Så kan han jo melde tilbage om det virker og om det løser problemet.
Avatar billede don-john Nybegynder
09. februar 2005 - 17:41 #8
Jeg har naturligvis også tjekket at de ikke bare genner sig, men tak alligevel. Jeg vil lige sørge for at tjekke om nogle af de programmer falster nævner virker. Jeg skriver lige tilbage når jeg ved noget.

Men tak, so far...
Avatar billede gratis Nybegynder
09. februar 2005 - 19:07 #9
prøv at se om dette freeware tool ka hjælpe "Icon Cache Rebuilder"
http://sixdots.de/?id=iconcache&lang=de , det kræver ingen installation det skal bare pakkes ud :) genstart din pc når du har brugt det
Avatar billede don-john Nybegynder
12. februar 2005 - 13:39 #10
Tak for alle forslagene. Gratis - din mulighed gav desværre intet resultat. Det gjorde StartRight - tak for det falster :)