Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
09. februar 2005 - 15:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan et stereolydkort spille stereo på 4 højtalere?

Hej Eksperter

For to år siden købte jeg et Creative 5.1 Surround Home Theater til min PC. Jeg fik 5 højtalere, en subwoofer samt et tilhørende lydkort med 5 udgange (udgangene er: mikrofon, line-in, front, rear, subwoofer).

Men nu bruger jeg ikke min stationære PC meget længere. I stedet benytter jeg min bærbare PC. Denne har "selvfølgelig" ikke et integreret 5.1 lydkort. Jeg kan derfor godt regne ud, at jeg ikke kan spille "5.1 Surround". Og når jeg spiller fra den bærbare er det kun de to front-højtalere samt subwooferen der kører. Mit spørgsmål er så:

Kan jeg ikke på nogen måde få rear-højtalerne til at spille også, dog kun i stereo. Altså sådan at left-signalet fra den bærbare computers lydkort går i "front-left-højtaleren" OG "front-rear-højtaleren" og på samme måde med right. Jeg kunne jo godt tænke mig at få lyden fra 4 sider, også selvom det ikke er "rigtig" surround.

Håber jeg har udtrky mig klart nok.

mvh.
Rasmus
Avatar billede timealert Nybegynder
09. februar 2005 - 15:26 #1
Det kan du godt. Med et Y-stik. (Jeg ved dog ikke hvor det kan købes, men evt. den lokale musik/hifi-shop?)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
09. marts 2005 - 12:48 #2
ja doh ... hvorfor tænkte jeg ik' på det? :) Men hvad.. nu kører det! - tak ..

Vil du ha [poeng]? så svar:)
Avatar billede timealert Nybegynder
15. marts 2005 - 15:27 #3
så skidt ;)