Avatar billede systemnissen Nybegynder
17. februar 2005 - 09:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ENTER i textbox (Keypress mv)

Jeg har en textbox (Textbox1) på min form. Jeg vil gerne skyde et par funktioner af når man trykker ENTER, men kun i denne textbox. Jeg synes snart jeg har prøvet alt, men jeg overser åbenbart noget, for jeg kan ikke få det til at virke.

Er her en venlig sjæl som kan skære det ud i pap for mig?? Gerne step-by-step. Takker mange gange.
Avatar billede burningice Nybegynder
17. februar 2005 - 13:15 #1
Public Class Form1
    Inherits System.Windows.Forms.Form

#Region " Windows Form Designer generated code "

    Public Sub New()
        MyBase.New()

        'This call is required by the Windows Form Designer.
        InitializeComponent()

        'Add any initialization after the InitializeComponent() call

    End Sub

    'Form overrides dispose to clean up the component list.
    Protected Overloads Overrides Sub Dispose(ByVal disposing As Boolean)
        If disposing Then
            If Not (components Is Nothing) Then
                components.Dispose()
            End If
        MyBase.Dispose(disposing)
    End Sub

    'Required by the Windows Form Designer
    Private components As System.ComponentModel.IContainer

    'NOTE: The following procedure is required by the Windows Form Designer
    'It can be modified using the Windows Form Designer.
    'Do not modify it using the code editor.
    Friend WithEvents TextBox1 As System.Windows.Forms.TextBox
    <System.Diagnostics.DebuggerStepThrough()> Private Sub InitializeComponent()
        Me.TextBox1 = New System.Windows.Forms.TextBox
        Me.SuspendLayout()
        '
        'TextBox1
        '
        Me.TextBox1.Location = New System.Drawing.Point(48, 48)
        Me.TextBox1.Name = "TextBox1"
        Me.TextBox1.TabIndex = 0
        Me.TextBox1.Text = "TextBox1"
        '
        'Form1
        '
        Me.AutoScaleBaseSize = New System.Drawing.Size(5, 13)
        Me.ClientSize = New System.Drawing.Size(292, 273)
        Me.Controls.Add(Me.TextBox1)
        Me.Name = "Form1"
        Me.Text = "Form1"
        Me.ResumeLayout(False)

    End Sub

#End Region

    Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged

    End Sub

    Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown
        If (e.KeyCode = Keys.Enter) Then
            ' Noget
        End If
    End Sub
End Class
Avatar billede systemnissen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:15 #2
Mange tak.. det var en ordenlig masse.

Jeg har brugt:

Private Sub TextBox1_KeyDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles TextBox1.KeyDown
        If (e.KeyCode = Keys.Enter) Then
            ' Noget
        End If
    End Sub

Jeg får dog denne fejl: "Handles clause requires a WithEvents variable", som peger på "Handles TextBox1.KeyDown".

Kan du hjælpe mere?
Avatar billede systemnissen Nybegynder
17. februar 2005 - 14:17 #3
Never mind... der var tale om en mindre tastefejl... mange tak for hjælpen!! Point er dine (hvis du lige svarer)
Avatar billede burningice Nybegynder
17. februar 2005 - 14:33 #4
:) svar

jeg er ikke så skarp i vb.net syntaksen, så jeg oprettede bare et projekt i Visual Studio, klikkede mig igennem og pastede koden her ;)