Avatar billede kazistuta Nybegynder
18. februar 2005 - 17:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

I/O enhedsfejl på DVD drevet

Jeg købte for nylig en ny harddisk til min computer, da den gamle var brændt sammen. Jeg satte disken på istedet for den gamle, og efter lidt roderi med hvilket boot device, jeg skulle vælge (er ikke nybegynder med computere, men er ikke så meget til de tekniske detaljer), kunne mit XP styresystem genkende DVD-drevet. Det har så vist sig, at lægger man en cd-rom i med diverse filer, programmer og mapper, kan den ikke kopiere alle disse over på harddisken, men kun nogle. Pludselig melder den så "I/O enhedsfejl", når kopieringen når til en fil/mappe, som den ikke "gider" kopiere.
Det skal siges, at DVD drevet sagtens kan spille DVD film nu. Det kan dog kun være et problem med netop det drev, for jeg har prøvet at kopiere samme cd-rom over fra mit almindelige CD-Rom drev uden problemer.

Er der nogen, som kan hjælpe mig? Hvad kan problemet være????
Avatar billede dach Nybegynder
19. februar 2005 - 03:25 #1
Et tip kunne være at du checker at den nye disk er opsat med samme master / slave konfiguration, som den du udskiftede med, og at den er monteret på samme kabel, i samme stik som den gamle disk. Konfigurationen sættes bag på disken ved siden af fladkablet.
Avatar billede kazistuta Nybegynder
19. februar 2005 - 07:06 #2
Tjaa....jeg har ikke pillet bed master/slave opsætningen af mit DVD drev (som kører slave), mens min harddisk kører master....og selvom jeg ikke kan huske det helt sikkert, er jeg 99,9% sikker på, at jeg har monteret DVD-drevet (og også alle andre drev)på samme måde som den gamle konfiguration
Avatar billede dach Nybegynder
19. februar 2005 - 14:00 #3
Hvilke drev har du? Hvordan er de monteret = Hvilke sidder på hvilke kabler, og hvordan er hver enkelt opsat i forhold til master / Slave / CS (cable select) ?
Du er nok nødt til at lave en oversigt, så du er sikker på at alt er rigtigt monteret.
Avatar billede kazistuta Nybegynder
19. februar 2005 - 16:08 #4
Så vidt jeg husker, har jeg følgende opsætning:
Primary Master: Harddisk (på IDE0)
Primary Slave: CD-ROM drev (IDE1)
Secondary Master: DVD drev (IDE2)

Jeg er dog lidt i tvivl (jvf. min tidligere overbevisning om, at DVD drevet var slave - kan dog ikke kontrollere det nu, medmindre man kan gøre det uden at gå bort fra windows), men alt i alt er det vel også irrelevant? Bare de ikke sidder på samme indstilling, og man har samme opsætning mht. IDE-opsætning som indstillingerne viser??
Avatar billede dach Nybegynder
19. februar 2005 - 16:16 #5
Er det rigtigt forstået at du har 3 IDE-kanaler - og dermed 3 forskellige fladkabler?
Avatar billede kazistuta Nybegynder
19. februar 2005 - 16:30 #6
Måske har jeg kun to.....Jeg tænker bare, at jeg har 3 drev, og derfor også tre kabler. Men i princippet har jeg måske kun to kabler, fordi begge har den funktion, at de går først til ét drev, og derfra videre til næste drev. Derfor har jeg altså også stadig plads til et drev til på mit ene kabel... Måske får jeg ikke udtrykt mig klart nok???? Er ikke inde i terminologien
Avatar billede dach Nybegynder
19. februar 2005 - 21:34 #7
Derfor synes jeg at du skal gøre som jeg skrev 19/02-2005 14:00:14
Ellers får du ikke styr på det.
Avatar billede kazistuta Nybegynder
19. februar 2005 - 21:41 #8
Okay...prøver lige at gå systemet efter, når jeg kan. Vil du mene, at fejlen kan skyldes sådan en konfigurationsfejl?? For så kan jeg ikke forstå, at jeg godt kan bruge drevet til nogle filer og til at se DVD'er...
Avatar billede dach Nybegynder
20. februar 2005 - 11:50 #9
ja, jeg tror stadig på en konfigurationsfejl
16. august 2006 - 05:54 #10
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede kazistuta Nybegynder
14. januar 2011 - 11:43 #11
Fandt i tidernes morgen ikke nogen løsning på problemet, men vil da gerne lukke den og give pointene til den bedste besvarelse.... Kan åbenbart ikke acceptere svar, sådan som jeg læser det :-(
14. januar 2011 - 13:12 #12
Læg selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar]...
Avatar billede kazistuta Nybegynder
14. januar 2011 - 13:25 #13
TJEK