Avatar billede bj.lysdahl Nybegynder
25. marts 2001 - 11:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oversættelse af ord fra Dansk til engelsk

Hvordan oversætter man: Har jeg først sat mig et mål, bliver jeg ved med at arbejde med det,indtil det er opfyldt?
Avatar billede tommyf Nybegynder
25. marts 2001 - 11:26 #1
\"At ville er at prioritere målet højere end den tid og de anstrengelser det koster at nå det\"
- Erik Heyer

Hvad har dette med eksperten at gøre (kategori)?

Have I first set me a goal I will work towards it until I reach it!
- Det er langt fra perfekt engelsk, men så har I andre jo noget at arbejde videre med :o)
Avatar billede kee.... Nybegynder
25. marts 2001 - 12:01 #2
Der er lidt forskellige varianter.. Jeg taler engelsk til dagligt, og ville nok bruge noget i stil med->

1. When I have a purpose I keep work towards it until it\'s reached

2. When I have a purpose I keep aiming at it until it’s reached

3. When I set my mind op to something, I work hard towards it until I reach it

4. When I aim at something I keep work towards until I reach the limit

5. When I aim at something I work determined until I reach it (eller --> reach the target)

Goal kan ikke bruges i denne sammenhæng :o)

Aim betyder ikke at sigte i denne forbindelse, men i stedet betyder det \"formål\"

Jeg ville nok mest bruge nr 1 :o)
Avatar billede kee.... Nybegynder
25. marts 2001 - 12:04 #3
Og så synes jeg for øvrigt at Erik Heyer har helt ret :o)
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
25. marts 2001 - 16:39 #4
Brug \"Generelt\" \"fri debat\" kategorien !!!
Avatar billede kee.... Nybegynder
03. april 2001 - 01:06 #5
KAn du ikke lukke det her spørgsmål?