Avatar billede peter_m Nybegynder
26. marts 2001 - 13:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Telnet forbindelse

Er der en timer for hvor længer en telnet forbindelse på en RH holdes åben. og i givet fald hvor dette tilrettes.

Jeg har været ude for at forbindelse mistes hvis der ingen trafik har været i et stykke tid.

Jeg har også benyttet forskellige terminaler for at se om det var dem....men alle mistede forbindelsen.
Avatar billede disky Nybegynder
26. marts 2001 - 13:04 #1
det er næsten med sikkerhed serveren der smider dig af hvis der ingen traffik er
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. marts 2001 - 13:07 #2
Jeg er klar over at det er server det knalder forbindelsen da, det er ens for de terminaler jeg har forsøgt, men hvorledes sættes denne så forbindelse ikke mistes, jeg ved fra HP-UX / AIX
at forbindelsen ikke mistes..da det ikke er hensigtsmæssigt.
Avatar billede snowball Novice
26. marts 2001 - 13:08 #3
Af sikkerhedsmæssige årsager bli\'r man automatisk logget af efter x antal min. inaktivitet. Men hvor mange min. det lige præcist er ved jeg ikke, men det kan vel sættes i en .conf fil et sted !

Mener det som default er 5 eller 10 min. i Windows.

Snowball
Avatar billede peter_m Nybegynder
26. marts 2001 - 13:14 #4
Det er jo det. hvilken / hvor fil styre hvorledes
denne sikkerhed omkring tid for inaktive telnet forbindelser.
Avatar billede peter_m Nybegynder
02. april 2001 - 14:06 #5
Er det ikke meningen at jeg skal have vist en
afvis knap eller ligende hvis jeg vil lukke dette spørgsmål.
Avatar billede disky Nybegynder
02. april 2001 - 14:07 #6
nej du kan give point til dig selv