Avatar billede gpower Nybegynder
04. marts 2005 - 16:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

alt om elektriker

hey
skal snart starte på min uddannelse eletriker så derfor søger jeg alle de oplysninger der kan hjælpe mig igennem der er jo ikke nogle der siger man ikke må læse på det inden man starter hehe nogle har sagt at jeg skulle tage at læse Ohm´s lov rapport så hvis nogle kan hjælpe mig med det så tak for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2005 - 17:17 #1
Det er også korrekt, lær og forstå ohms lov, samt den lignende om effekt, og hvordan du kombinerer de 2, kan du dem i hovedet hjælper det dig en hel del ;) (er selv Radiomekaniker)
Avatar billede gpower Nybegynder
04. marts 2005 - 17:19 #2
Okey
du ved ikke helt hvor jeg kan finde den/dem har læst den før men den er lidt rusten :)
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2005 - 17:32 #3
Jo lige her: U=I*R og for effekt, er det P=U*I kan du alle 12 (mener jeg det er) kombinatioer, vil det uden tvivl hjælpe dig ;)
Avatar billede gpower Nybegynder
04. marts 2005 - 17:43 #4
okey tark men der findes ingen sider med mere hjælp men mange tak indtil videre
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2005 - 18:03 #5
jo men emnet er jo ret stort, så du må væøre endnu mere specifik
Avatar billede gpower Nybegynder
04. marts 2005 - 18:06 #6
ja emenet er stort jeg stor der at jeg skal starte på udannelsen elektriker nok i den gamledags elektriker så det jeg sørger er noget grundlæggene såen så jeg er godt forbered altså som ohm´s lov og der må jo værer mere som man bare skal kunne som parratviden den ville jeg gerne banke lidt på plads inden noget i den stil
Avatar billede screem_brille Novice
04. marts 2005 - 18:29 #7
bare rolig, du skal nok nå at lære det hele ;) men ellers er det nok nok en god ide at kunne huske hvilke kabel tykkelser der er påkrævet til de forskellige opgover, f.eks hvor mange kvadrat skal diverse stik ledninger, samt de foskellige symboler for kontakter, udtag, osv. (her tænker jeg på hvordan f.eks en korrospondance kontakt ser ud)
Avatar billede gpower Nybegynder
04. marts 2005 - 18:31 #8
okey så fører det os nok hen til at finde en hjemme side med de oplysninger på hvis du/i ved det?? men ellers lyder det fornuftigt nok
Avatar billede staalanden Nybegynder
04. marts 2005 - 21:33 #9
Jeg har selv lige gået på tekniske skole, som elektriker.
Jeg viste intet om faget da jeg startede, og jeg kom utroligt nemt igennem de 20 uger. Så du har ingen grund til at være "bange" for at du ik kan klare det, i de 5 første uger gennemgår i kun OHM's lov, og så begynder i stille og roligt at bygge mere og mere op.
Men få styr på hvad U(volt), I(strøm) og R(Ohm) står for, og så kan du lave en
Ohm's trekant,
hurtigt eksempel:
  R
-----
U*I

For at finde U skal du sige R/I
For at finde I skal du sige R/U
For at finde R skal du sige I*R

Hvis du kan finde ud af den trekant, så er du hjulpet godt på vej :)
Avatar billede gpower Nybegynder
20. marts 2005 - 19:03 #10
Smid nogle svar så i kan få point og tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
20. marts 2005 - 20:23 #11
her er et svar ;)